loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Vyhnite sa vírusom. Ako posilniť imunitu a zostať fit?

Vyhnite sa vírusom. Ako posilniť imunitu a zostať fit?

Zdravie a krása

18.09.2020

Prečítané: 230x

V tomto období je slovo imunita stále viac a viac prezentované v televízii, rádiách či na sociálnych sieťach. Nikdy za posledné desaťročia nebolo pre ľudí dôležitejšie udržiavanie maximálnej možnej úrovne imunity ako teraz. Vždy je lepšie, ak sa dokážeme vyhnúť všetkým chorobám, resp. ich poraziť už v zárodku, ako by sme im mali naplno prepadnúť a zbytočne vystavovať naše telo ich účinkom. V tomto článku si povieme viac o tom, ktoré kroky by si mal dodržiavať, aby si mal čo najlepšiu imunitu.

Imunita je zložitý systém, ktorý chráni telo pred vírusmi a baktériami z vonkajšieho prostredia. Silnú imunitu si nevybuduješ za deň či dva, ale je to dlhodobý proces a preto by si mal začať s jej posilnením už dnes. Určite si už počul o týchto faktoroch, ktoré majú vplyv na imunitu. Nie je tu nič prevratné a zázračné (rovnako ako na celom cvičení, naberaní svalov a chudnutí). Dôležitá je práve konzistencia a veľa malých krokov, ktoré by si mal robiť každý deň.

Vyhnite sa vírusom. Ako posilniť imunitu a zostať fit?

Pravidelný pohyb

Imunitu ovplyvňuje viacero faktorov, pričom jeden z nich je pohyb, ktorý pomáha v boji s patogénmi. Výbornou kombináciou je silový tréning spojený s kardiom alebo kondičným tréningom. Dávaj pozor na to, že tu neplatí známe heslo „čím viac tým lepšie“. Hocijaký tréning (či už silový alebo kondičný, krátky a mierny alebo dlhý a ťažký) znamená pre telo stres. Primerané množstvo takéhoto stresu je pre telo pozitívne, ale priveľa mu môže uškodiť. Preto by si mal cvičiť s mierou. Ak budeš cvičiť každý deň v týždni silový tréning s 20 a viac sériami a do zlyhania, pravdepodobne to tvoje telo nebude schopné regenerovať. Vtedy dochádza k jeho oslabeniu a taktiež k oslabeniu imunity. Pre telo je ideálny stav ten, keď je v tréningu zaťažené primerane. Priveľa tréningových dní v týždni a vysoká záťaž môžu mať dokonca horší vplyv na tvoju imunitu, ako keby si vôbec necvičil.

Pestrosť na tanieri je základ

Aj táto informácia isto pre teba nie je žiadnou novinkou. A aj keď je neustále omieľaná vo všetkých médiách a článkoch, málokto túto zásadu dodržiava. Snaž sa, aby si telu dával všetky potrebné nutrienty – bielkoviny, sacharidy a tuky. Nezabudni tiež na dostatok vlákniny, lebo tá taktiež zohráva pri imunite dôležitú funkciu. Okrem makronutrientov sa zameraj aj na potraviny bohaté na vitamíny a minerály – najmä na ovocie a zeleninu. Ideálnym riešením v tomto období je zaradenie smoothie nápojov do jedálnička. Pri nich je veľkou výhodou to, že telu dodáš surové ovocie a zeleninu a s nimi maximum vitamínov a minerálov, ktoré by sa mohli tepelnou úpravou zničiť.

Vyhnite sa vírusom. Ako posilniť imunitu a zostať fit?

Dostatok spánku

Spánok je rovnako dôležitý ako pravidelný pohyb alebo strava. O dôležitosti spánku sa dozvieš najviac z tohto článku. Denne by si mal spať aspoň 7 hodín. Ak máš problémy s nespavosťou, skús v prvom rade zistiť, aký to má dôvod a odstrániť ho (stres, príjem kofeínu pred spaním a pod.). Až keď táto taktika nezaberie, siahni po preparátoch na podporu spánku. Veľmi dobre fungujú aj mobilné aplikácie, ktoré pomáhajú zlepšovať kvalitu spánku pomocou meditácie a ukľudňujúcej hudby.

Eliminuj stres, fajčenie a alkohol

Ak je tvojou prioritou dobrá imunita, nemal by si telo vystavovať stresu. Dnes je už viacerými výskumami a aj empíriou dokázané, že psychický stres má obrovské negatívne dopady aj na fyzickú stránku človeka. Snaž sa dobre spať, oddychovať a menej sa vystavovať stresovým situáciám. Obmedz alkohol na minimum, príp. ho úplne vyraď. O fajčení asi nemá zmysel ani viac hovoriť. Nemá žiadne pozitívne účinky na telo a športovci by sa fajčeniu mali vyhýbať. Nie len, že dlhodobo poškodzuje celé telo, ale znižuje kapacitu pľúc a tým zhoršuje tvoj fyzický výkon vo fitku či v prírode. Rovnako negatívne pôsobí aj na tvoj imunitný systém a práve v období šírenia koronavírusu, ktorý zasahuje pľúca je nezodpovedné fajčiť.

Vyhnite sa vírusom. Ako posilniť imunitu a zostať fit?

Pomôž telu vitamínmi a minerálmi

Ak dodržiavaš všetky tieto body, si na najlepšej ceste k tomu, aby si si vybudoval silnú imunitu, ktorá ochráni tvoje telo pred vírusmi a baktériami. Ak toto svoje snaženie podporíš vitamínmi a minerálmi, môžeš smelo povedať, že si spravil maximum pre svoje zdravie. Zameraj sa na príjem vitamínov a minerálov z ovocia a zeleniny, ale doplň ich aj z tabliet. Najmä teraz, keď sa začínajú skracovať dni a slnka je stále menej a menej je dôležité dodržiavať správny príjem vitamínu D, ktorý má zásadný vplyv na našu imunitu.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Čo je to vitamín C?

Čo je to vitamín C?

Vitamín C je najznámejší vitamín na celom svete. Už aj malé deti vedia, aký je dôležitý tiež vedia, že sa nachádza napr. citrónoch. V dnešnom článku si povieme viac o jeho charakteristike, benefitoch na ľudské telo, správnej dávke a aj o tom, v ktorých potravinách ho nájdeš najviac.

Čo je to vitamín D?

Čo je to vitamín D?

Najznámejším vitamínom je síce vitamín C, ale ani „déčko“ za ním veľmi nezaostáva a patrí medzi najznámejšie a najdôležitejšie vitamíny pre naše telo. Väčšina z nás vie, že si ho tvorí telo zo Slnka, ale často to pri tejto informácii končí. Poďme sa teda pozrieť na to, čo to vlastne vitamín D je, ako a kedy si ho telo dokáže vytvoriť, aké má funkcie v tele a koľko by si ho mal denne prijať, aby si nepociťoval jeho deficit.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO