Akonáhle sa človek začne zaoberať tým, ako schudnúť, skôr alebo neskôr narazí na takzvané spaľovače tukov. Môže ísť buď o potravinové doplnky, ktoré pomáhajú spaľovať tukové zásoby pri cvičení (nemá zmysel ich užívať, ak sa nehýbete), alebo potraviny, ktoré napomáhajú tomu, aby sa telo tuku skôr zbavovalo, než aby ho ukladalo. Našli sme pre vás hity medzi spaľovačmi tuku, ktoré práve teraz letia. Spaľovanie prijatej energie je s nimi oveľa ľahšie.

Začnite pitím a stavte na zelený čaj

Zelený čaj

Kto chudne a pravidelne sa stravuje, mal by tiež myslieť na dostatok tekutín. Zatiaľ čo na zahnanie smädu je ideálna čistá voda, na urýchlenie spaľovania je tu iný kandidát: zelený čaj. Nie sú vhodné minerálne vody, pretože zakysľujú organizmus. Podľa správy, ktorú vydal časopis venovaný výžive American Journal of Clinical Nutrition, majú ľudia popíjajúci zelený čaj väčšiu šancu, že schudnú. Pretože látky v ňom obsiahnuté urýchľujú látkovú výmenu. Ideálne je, keď si ráno uvaríte celý džbán a počas dňa ho vypijete. Pozor, radšej ho nepite na noc, má povzbudzujúce účinky, a mohlo by sa vám tak horšie spať. Odporúčané množstvo zeleného čaju sú štyri šálky denne.

Ostré jedlá, chilli papričky, škorica alebo zázvor

chilli papričky

Capsaicín. Podivné slovo označuje látku obsiahnutú v chili papričkách, vďaka ktorej je možné túto potravinu považovať za veľmi účinný spaľovač tukov. Teda, presnejšie povedané, chilli papričky samozrejme tukové bunky nespaľujú, ale poháňajú metabolizmus k vyšším výkonom tak, aby si s nimi poradil sám. Podobne, aj keď menej efektívne, pôsobia tiež látky obsiahnuté v škorici či zázvore.

Celozrnné potraviny bohaté na vlákninu

celozrné potraviny

Urobte z trávenia pre vaše telo trochu väčšiu drinu. Nemyslí sa tým to, že mu budete predkladať ťažko stráviteľné jedlá, ako sú všelijaké vyprážané jedlá, ale že do jedálnička zaradíte oveľa viac celozrnných výrobkov. Či už pôjde o pečivo, tmavú ryžu alebo tmavé cestoviny.

Mäso, ale chudé

mäso kuracie

Mäso a chudnutie, to rozhodne ide k sebe, pretože mäso je zdrojom potrebných bielkovín - proteínov. Reč je hlavne o chudom mäse, ktoré potom môže poslúžiť ako svojho druhu spaľovač tukov, pretože sa nakoniec môže stať, že v chudom mäse prijme telo menej energie, než koľko jej potom bude musieť vydať na to, aby ho spracovalo. Výsledok? Vyšší energetický výdaj ako príjem.

Grapefruit, ale pozor, i s mäsitou časťou

grapefruit

Grapefruit má tú nevýhodu, že pre väčšinu ľudí nie je žiadna pochúťka, ale napriek tomu mu dajte šancu. Osvedčil sa totiž ako spaľovač tukov, pretože má podľa niektorých štúdií pozitívny vplyv na hladinu krvného cukru, pretože ovplyvňuje metabolizmus inzulínu. Pozor, je potrebné ho jesť aj s bielou časťou dužiny.

Ryby, aj tučné

losos

Losos je ako hviezda medzi spaľovačmi tukov. Táto ryba, ktorá rozhodne nepatrí medzi jedlá s nepatrným obsahom kalórií, pretože sama obsahuje pomerne dosť tuku. Losos je jedným z najbohatších zdrojov omega-3 esenciálnych tukov EPA a DHA. Podobnú látku síce obsahujú ľanové semienka, ale telo dokáže oveľa lepšie využiť práve tie z rýb. A výsledkom je ľahšie spaľovanie neželaných tukových zásob.

Špeciality pre tých, ktorí veľa trénujú

Kto pravidelne a veľa cvičí, môže uvažovať aj spaľovačoch tukov predávaných v podobe výživových doplnkov. Najčastejšie narazíte na látku karnitín, označovanú tiež L-karnitín. Napomáha spaľovaniu neželaných tukov. Ľuďom, ktorí nešportujú, stačí ten, ktorý si telo vyrobí samo, spolu s tým, ktorý prijmeme v mäse. Aktívnym športovcom sa ho nedostáva, a tak paradoxne nemusí žiaden tuk spaľovať, a preto ho potrebujú dodávať zvonku. Ďalším spaľovačom tukov je synefrín. Pomôcť dokáže aj kofeín, ktorý napomáha uvoľňovať tukové tkanivá, a telo vďaka tomu dokáže mastné kyseliny skôr spáliť. Samozrejme, opäť len pri zvýšenej námahe.

Zistíte viac o rozdelení, účinku, dávkovaní a iné dôležité informácie o spaľovačoch tuku.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Shutterstock.com
Kvalitné a účinné spaľovače tukov pre efektívne, rýchlejšie a jednoduchšie chudnutie
Zakúpite tu