loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
V ktorej potravine nájdeme tie najlepšie bielkoviny?

V ktorej potravine nájdeme tie najlepšie bielkoviny?

Stravovanie

05.09.2017

Prečítané: 11403x

Potraviny môžu obsahovať rôzne množstvo bielkovín. Niektoré ich obsahujú veľa, ale sú ťažšie využiteľné. Ďalšie ich zase obsahujú menej, ale na druhej strane sú hodnotnejšie a kvalitnejšie. Prečo je to tak? Zaváži tu najmä kvalita potravín. Nie všetky potraviny sú totiž také, aké sa môžu zdať.

Bielkoviny v potrave? Nájde ich všade, otázne je, aké

Ideálnym príkladom je napr. kuracie mäso. Oveľa kvalitnejšie bielkoviny totiž za každých okolností nájdeš v mäse z voľného domáceho chovu. Podobne je to aj s bravčovým mäsom, pretože komerčne predávané je zväčša natlačené antibiotikami a ďalšími aditívami, určenými na rýchly rast. Samozrejmosťou potom je, že ani bielkoviny v takejto potrave nenájdeš dostatočne kvalitné.

Pozor aj na bielkoviny v zelenine

Bielkoviny v zelenine nájdeš veľmi ľahko, a to najmä v brokolici. Vždy sa ti však oplatí dávať si pozor na krajinu pôvodu tejto zeleniny a na to, či pochádza z organického poľnohospodárstva. Platí tu teda niečo podobné ako pri hydinovom mäse.

Mliečne výrobky a bielkoviny

Ďalším veľmi cenným a masívnym zdrojom bielkovín sú rôzne mliečne výrobky. V tomto prípade si daj pozor na to, akú značku kupuješ a koľko tukov a cukrov produkty obsahujú. Najlepším zdrojom sú grécke jogurty, cottage cheese, ale aj staré dobré vajcia. Nižšie nájdeš tabuľku, v ktorej sa dozvieš obsah bielkovín v niekoľkých najlepších potravinách.

 

Potravina

Obsah bielkovín v potrave v % k obsahu kalórií

Obsah bielkovín v gramoch

Vajce (priemerná veľkosť)

35

6

Mandle (30 g)

13

6,5

Kuracie prsia (1 ks)

80

53

Cottage cheese (230 g)

59

27

Grécky jogurt (170 g)

48

17

Brokolica (100 g)

20

3

Chudé hovädzie (100 g)

53

25

Tuniak (plechovka, cca 150 g)

94

39

Šošovica (200 g)

27

18

Morčacie prsia (100 g)

70

27

 

Keď si zvolíš zdravý životný štýl, budeš pravidelne behávať alebo chodiť do posilky, bielkoviny v potrave budeš potrebovať prijímať vo zvýšenej miere. Vždy radšej siahni po kvalitnej značke potravín, prípadne, ak je to možné, podomácky chovanej a pestovanej strave. V takom prípade máš istotu, že neboli použité žiadne chemické prípravky.

To zvyšuje celkovú kvalitu jedla, pretože tvoje telo z neho bude schopné vyextrahovať kvalitnejšie a hodnotnejšie bielkoviny – a o to tu predsa ide!

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Z ktorých potravín získaš najlepšie esenciálne aminokyseliny?

Z ktorých potravín získaš najlepšie esenciálne aminokyseliny?

Na našej stránke si si už mohol prečítať viacero článkov o aminokyselinách. Dôležitá je najmä základná informácia: aminokyseliny rozdeľujeme na esenciálne, neesenciálne a poloesenciálne. Esenciálne sú pritom tie, ktoré si telo nevie vyrobiť samé a teda musíme mu ich doručovať vo forme potravy. Neesenciálne sú na tom lepšie – telo si ich dokáže vyrobiť.

Ako správne užívať kreatín?

Ako správne užívať kreatín?

Kreatín patrí rovnako ako proteín, aminokyseliny či vitamíny už od nepamäti medzi najzákladnejšie doplnky výživy. Dokonca je pravdepodobné, že o kreatíne vzniklo viac vedeckých štúdií ako o hociktorom inom suplemente. A vďaka tomu už dnes presne vieme, ako funguje, ako ho správne dávkovať a taktiež máme preskúmané, či je užívanie kreatínu bezpečné pre obličky a telo celkovo.

Nie je bielkovina ako bielkovina. Ktoré sú tie najlepšie?

Nie je bielkovina ako bielkovina. Ktoré sú tie najlepšie?

Bielkoviny sú veľmi častou témou nielen vo fitkách. Každý rozoberá, ktoré sú najlepšie, či je lepšie ich prijímať zo živočíšnych zdrojov alebo z rastlinných. Občas započuješ aj debatu, či je lepšie morčacie alebo kuracie mäso. Takto by sme pritom mohli pokračovať ešte veľmi dlho. V dnešnom článku sa pozrieme na výhody a nevýhody rastlinných a živočíšnych bielkovín.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO