loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Účinok tepla pri tréningu v horúcich podmienkach

Účinok tepla pri tréningu v horúcich podmienkach

Tréning

26.06.2015

Prečítané: 6109x

Beh v teple má veľmi pozitívny účinok na objem krvi v ľudskom organizme. Vedeli ste, že behanie v teple pozitívne ovplyvňuje krv a červené krvinky? Áno, beh v teple zvyšuje hodnotu červených krviniek a to môžeme považovať za krvný doping. V tomto článku sa dozviete, či sa dá pri takomto behu počítať s prekonaním samých seba a osobným rekordom.

Pri krvnom dopingu sa z tela športovca odčerpáva krv, a z nej sa oddelia červené krvinky, iné zložky sa vrátia do organizmu, no červené krvinky sa zmrazia a vrátia sa do tela až niekoľko dní pred pretekmi. Dôležité je to, že čím viac červených krviniek je v krvi, tým kvalitnejší môže byť športový výkon. Nie je to však legálne v športovom svete.

Tréning v teple stimuluje produkciu červených krviniek

Behanie na poludnie počas najväčšej horúčavy cez deň vyvoláva aklimatizáciu na teplo, t. j. prirodzenú reakciu tela na tréning. Intenzívny beh v najväčšej horúčave stimuluje telo k produkcii väčšieho množstva červených krviniek, ktoré sú bohaté na kyslík. Zlepší to vašu schopnosť podávať dobré výkony aj napriek teplým a horúcim podmienkam. Toto je samozrejme legálne a spĺňa účel tréningu.

Ak plánujete súťažne pretekať v behu v horúcich podmienkach, je veľmi dôležité vystavovať sa teplu počas tréningov takmer každý deň, aby sa telo na výkon v horúcich podmienkach dostatočne pripravilo. Ak sa vám zdá, že je príliš horúco pre vás keď dorazíte na pretekárske miesto, môže byť lepšie začať v pomalom tempe, alebo úplne ukončiť ak sa pri behu necítite dobre. Je vždy lepšie nezačať, neukončiť, ukončiť preteky pomalšie, než skončiť v lekárskom stane alebo na pohotovosti kvôli prehnanej námahe, úpalu alebo prehriatiu organizmu.

trening

Tip od tímu Proteín.sk

Pred tréningom a v teplých podmienkach je obzvlášť dôležité konzumovať stravu plnú vody, to znamená ovocie a zeleninu. Trénujte buď nalačno alebo si dajte ovocie, šťavu, oriešky (mandle, kešu, vlašské a i.), ktoré vás výborne zasýtia a súčasne dodajú množstvo potrenej energie pred intenzívnym tréningom. Zelenina a ovocie nezaťažia organizmus a nespôsobia žiadne tráviace ani iné ťažkosti pri tréningu. 

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: shutterstock.com
Zakúpte si kvalitné predtréningové stimulanty pre lepšie prekrvenie svalov, výkon, silu, vytrvalosť a regeneráciu svalov
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Herkules tréning - výborný pre začiatočníkov!

Herkules tréning - výborný pre začiatočníkov!

Začínať od nuly, alebo skôr začať s posilňovaním vytvára otázku pre laikov, aký tréningový plán si vybrať. Aj ja ako licencovaný tréner odporúčam trénovať celé telo, keďže treba rovnomerne stimulovať svaly celého tela. No keď sa pozrieme na časopisy typu M&F, každé číslo minimálne tri nové tréningy. A čo spraví laik? Vyberie si hneď prvý tréningový plán a šup ho do „posilky“, ale to práve nie je ta najlepšia voľba, keďže sa jedná už o zložitejšie tréningové princípy, či delenie partií, pre pokročilých užívateľov, alebo nedajbože kopírované tréningy kulturistov.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO