Beh v teple má veľmi pozitívny účinok na objem krvi v ľudskom organizme. Vedeli ste, že behanie v teple pozitívne ovplyvňuje krv a červené krvinky? Áno, beh v teple zvyšuje hodnotu červených krviniek a to môžeme považovať za krvný doping. V tomto článku sa dozviete, či sa dá pri takomto behu počítať s prekonaním samých seba a osobným rekordom.

Pri krvnom dopingu sa z tela športovca odčerpáva krv, a z nej sa oddelia červené krvinky, iné zložky sa vrátia do organizmu, no červené krvinky sa zmrazia a vrátia sa do tela až niekoľko dní pred pretekmi. Dôležité je to, že čím viac červených krviniek je v krvi, tým kvalitnejší môže byť športový výkon. Nie je to však legálne v športovom svete.

Tréning v teple stimuluje produkciu červených krviniek

Behanie na poludnie počas najväčšej horúčavy cez deň vyvoláva aklimatizáciu na teplo, t. j. prirodzenú reakciu tela na tréning. Intenzívny beh v najväčšej horúčave stimuluje telo k produkcii väčšieho množstva červených krviniek, ktoré sú bohaté na kyslík. Zlepší to vašu schopnosť podávať dobré výkony aj napriek teplým a horúcim podmienkam. Toto je samozrejme legálne a spĺňa účel tréningu.

Ak plánujete súťažne pretekať v behu v horúcich podmienkach, je veľmi dôležité vystavovať sa teplu počas tréningov takmer každý deň, aby sa telo na výkon v horúcich podmienkach dostatočne pripravilo. Ak sa vám zdá, že je príliš horúco pre vás keď dorazíte na pretekárske miesto, môže byť lepšie začať v pomalom tempe, alebo úplne ukončiť ak sa pri behu necítite dobre. Je vždy lepšie nezačať, neukončiť, ukončiť preteky pomalšie, než skončiť v lekárskom stane alebo na pohotovosti kvôli prehnanej námahe, úpalu alebo prehriatiu organizmu.

trening

Tip od tímu Proteín.sk

Pred tréningom a v teplých podmienkach je obzvlášť dôležité konzumovať stravu plnú vody, to znamená ovocie a zeleninu. Trénujte buď nalačno alebo si dajte ovocie, šťavu, oriešky (mandle, kešu, vlašské a i.), ktoré vás výborne zasýtia a súčasne dodajú množstvo potrenej energie pred intenzívnym tréningom. Zelenina a ovocie nezaťažia organizmus a nespôsobia žiadne tráviace ani iné ťažkosti pri tréningu. 

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: shutterstock.com
Zakúpte si kvalitné predtréningové stimulanty pre lepšie prekrvenie svalov, výkon, silu, vytrvalosť a regeneráciu svalov
Zakúpite tu