loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 100.00 €
Prečo je viscerálny tuk nebezpečný a ako sa ho môžeš zbaviť?

Prečo je viscerálny tuk nebezpečný a ako sa ho môžeš zbaviť?

Zdravie a krása

03.04.2023

Prečítané: 8512x

Viscerálny tuk, známy aj ako vnútorný brušný tuk, je typ tuku, ktorý sa nachádza hlboko v brušnej dutine a obklopuje životne dôležité orgány, ako je pečeň, pankreas a črevá. Na rozdiel od podkožného tuku, ktorý sa nachádza tesne pod kožou a možno ho nahmatať, viscerálny tuk nie je vidieť ani cítiť. Vysoké množstvo viscerálneho tuku sa spája so zvýšeným rizikom mnohých chronických ochorení vrátane cukrovky, srdcových ochorení a niektorých druhov rakoviny. Chudnutie viscerálneho tuku môže byť náročné, ale existuje niekoľko účinných stratégií, ktoré môžu pomôcť. V tomto článku si povieme o tom, prečo je nebezpečné mať vysoké percento viscerálneho tuku a ako sa ho môžeš zbaviť.

Prečo je nebezpečný, ak je ho v tele veľa?

Inzulínová rezistencia a cukrovka 2. typu

Jedným z najvýznamnejších rizík viscerálneho tuku je jeho súvislosť s inzulínovou rezistenciou, čo je stav, keď sa bunky tela stávajú odolnými voči inzulínu, čo vedie k vysokej hladine cukru v krvi. Viscerálny tuk produkuje hormóny a iné látky, ktoré môžu spôsobiť inzulínovú rezistenciu, čo telu sťažuje reguláciu hladiny cukru v krvi. Časom to môže viesť k vzniku cukrovky 2. typu, chronického ochorenia, ktoré postihuje milióny ľudí na celom svete.

Prečo je viscerálny tuk nebezpečný a ako sa ho môžeš zbaviť?

Kardiovaskulárne ochorenia

Viscerálny tuk môže tiež zvyšovať riziko kardiovaskulárnych ochorení, ktoré sú hlavnou príčinou úmrtí na celom svete. Viscerálny tuk produkuje chemické látky, ktoré môžu viesť k zápalom, vysokému krvnému tlaku a vysokým hladinám triglyceridov, čo je typ tuku v krvi. Tieto faktory zvyšujú riziko srdcových ochorení, mŕtvice a iných kardiovaskulárnych problémov.

Niektoré druhy rakoviny

Nadmerné množstvo viscerálneho tuku sa spája aj so zvýšeným rizikom niektorých druhov rakoviny vrátane rakoviny prsníka, hrubého čreva a pankreasu. Hormóny a chemické látky produkované viscerálnym tukom môžu stimulovať rast rakovinových buniek a zvyšovať zápalovosť v tele.

Ochorenie pečene

Nadmerné množstvo viscerálneho tuku môže tiež viesť k vzniku tukového ochorenia pečene, stavu, keď sa tuk hromadí v pečeni. To môže viesť k jej zápalu a zjazveniu, čo môže nakoniec viesť k jej poškodeniu alebo až zlyhaniu.

Problémy so spánkom

Viscerálny tuk môže tiež prispieť k vzniku spánkového apnoe, poruche spánku, pri ktorej človek prestáva počas spánku dýchať. Nadmerná hmotnosť viscerálneho tuku môže vytvárať tlak na dýchacie cesty, čo sťažuje normálne dýchanie počas spánku.

Prečo je viscerálny tuk nebezpečný a ako sa ho môžeš zbaviť?

Ako sa ho zbaviť?

V prvom rade je potrebné povedať, že chudnutie viscerálneho tuku nie je šprint, ale maratón a len pomalými, postupnými krokmi sa tvoje telo začne zbavovať tohto tuku. Počítaj s tým, že tento proces bude trvať skôr mesiace ako týždne.

Stravuj sa zdravo

Jedenie zdravej stravy je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako schudnúť viscerálny tuk. Zameraj sa na konzumáciu potravín, ako sú ovocie, zelenina, celozrnné výrobky, chudé bielkoviny a zdravé tuky. Obmedz spracované potraviny, pridané cukry a nasýtené a trans tuky, ktoré môžu prispievať k hromadeniu viscerálneho tuku. Okrem toho je základom aj zníženie celkového kalorického príjmu.

Pravidelne cvič

Pravidelné cvičenie ti môže pomôcť stratiť viscerálny tuk spaľovaním kalórií a budovaním svalov. Do svojho tréningového programu zaraď aj aeróbne cvičenie, ako je beh alebo bicyklovanie.

Zníž stres

Chronický stres je spojený so zvýšeným hromadením viscerálneho tuku. Nájdi si spôsoby, ako znížiť stres, napríklad meditáciou, hlbokým dýchaním alebo jógou. Okrem toho dostatok spánku môže pomôcť znížiť hladinu stresu a aj množstvo viscerálneho tuku.

Obmedz konzumáciu alkoholu

Konzumácia alkoholu je spojená so zvýšenou akumuláciou viscerálneho tuku. Obmedzenie príjmu alkoholu môže pomôcť znížiť viscerálny tuk.

Prečo je viscerálny tuk nebezpečný a ako sa ho môžeš zbaviť?

Pi dostatok tekutín

Pitie dostatočného množstva vody ti môže pomôcť pri odbúravaní viscerálneho tuku tým, že zníži chuť do jedla a zvýši metabolizmus. Snaž sa vypiť aspoň 2,5 litra vody denne (ak máš vyššiu hmotnosť alebo je leto, určite aj viac ako 2,5 litra).

Záver

Na záver možno povedať, že chudnutie viscerálneho tuku môže byť náročné, ale je možné kombináciou zdravej stravy, pravidelného cvičenia, zníženia stresu, obmedzenia konzumácie alkoholu a udržiavania hydratácie. Zaradením týchto stratégií do každodennej rutiny môžeš znížiť riziko chronických ochorení a zlepšiť svoj celkový zdravotný stav.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

7 dôvodov, prečo by si mal zaradiť cyklistiku do svojho kardio tréningu

7 dôvodov, prečo by si mal zaradiť cyklistiku do svojho kardio tréningu

Cyklistika je obľúbená forma fyzickej aktivity, ktorá má mnohé zdravotné výhody. Je to cvičenie s nízkou záťažou, ktoré si môžu užívať ľudia všetkých vekových kategórií a úrovní fyzickej zdatnosti. Nakoľko sa vonku otepľuje, okrem klasických kardio tréningov ako beh či plávanie môžeš pouvažovať aj o zaradení nových aktivít. Tu je sedem dôvodov, prečo je cyklistika pre ľudský organizmus prospešná.

Forma na leto sa nerobí v máji

Forma na leto sa nerobí v máji

Leto sa nám nezadržateľne blíži. Vonku sa neustále viac a viac otepľuje a so zvyšujúcimi teplotami budeme postupne odkladať aj vrchné vrstvy oblečenia. To môže byť pre ľudí, ktorí zatiaľ nezačali na sebe pracovať stresujúca správa. Nabraté kilogramy bude viac a viac vidno a leto a plavková sezóna prídu veľmi rýchlo. Ak chceš mať cez leto dobrú formu v plavkách, začni so svojou premenou práve teraz. Mesiac pred letom už nebude postačovať na veľké zmeny na tvojej postave.

12 hlavných výhod plávania

12 hlavných výhod plávania

Možno si už počul, že odborníci odporúčajú dospelým, aby každý týždeň absolvovali 150 minút stredne intenzívnej alebo 75 minút intenzívnej aktivity. Plávanie je vynikajúci spôsob, ako precvičiť celé telo a kardiovaskulárny systém. Počas hodiny plávania spáliš takmer toľko kalórií ako pri behu, a to bez toho, aby to malo negatívny vplyv na tvoje kosti a kĺby.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO