Gainer je skvelou pomôckou pre každého, kto potrebuje pribrať. Samozrejme, nejde o žiadny magický prášok, vďaka ktorému budeš naberať a naberať aj bez cvičenia. Je ideálne kombinovať ho s fyzickou aktivitou. S ňou má najlepšie účinky a tebe pomôže nabrať váhu, ktorú tak potrebuješ.

Pozrime sa na zopár dôvodov, prečo gainer používať. Pri jeho užívaní je potrebné dávať si pozor, aby si to s konzumáciou nepreháňal. Jeho dobrý efekt sa totiž môže nedôsledným popíjaním stratiť. Chceš nabrať váhu? Tak čítaj ďalej.

Gainer na pribratie je super pomocník

Super vecou na gaineri je, že vďaka nemu dosiahneš potrebný denný príjem kalórií. To všetko bez toho, aby si od rána do večera stál pri sporáku a varil si. Ideálne je kombinovať ho so zdravou a vyváženou stravou. V časoch medzi jedlami ti teda pomôže získať kalórie navyše.

Účinný je najmä vtedy, ak máš mega rýchly organizmus a musíš toho zjesť veľa, aby si vôbec pribral. Dávaj si však pozor na to, aby si si kupoval iba určité gainery na pribratie. Najlepšie sú tie, ktoré obsahujú triglyceridy so stredne dlhým reťazcom. Ideálne je zvoliť také, ktoré majú málo nasýtených tukov.

Gainer je ideálna voľba, ak potrebuješ rýchlo pribrať

Zvoľ si ten správny gainer

Na trhu existuje veľa druhov gainerov. Existujú typy určené na každodenné pitie. Poznáme však aj také, ktoré sú svojim zložením vhodné na užívanie priamo po tréningu. Vyberaj dobre, vždy podľa toho, ktorý sa hodí presne na tvoj účel. Ak denne tak či tak zješ veľa jedla, vyber si taký, ktorý sa stane iba doplnkom k získaniu viacerých kalórií.

Ak potrebuješ gainer na potréningové pitie, zvoľ čo najnižší obsah tuku a vysoký obsah sacharidov. Do svalov totiž dáš živiny, ktoré svaly rýchlo spália. Vyberať môžeš medzi gainermi s rôznym obsahom kalórií. Je totiž veľký rozdiel, či si dáš taký, ktorý obsahuje 400 kalórií alebo ten s 900 kalóriami.

Táto zásada platí najmä vtedy, ak ho plánuješ piť na dennej báze. Ak to budeš preháňať s vysoko-kalorickými gainermi, môžeš začať naberať veľa nechceného tuku. Ideálne je zvoliť typ s 400 – 600 kalóriami.

S gainerom získaš aj kreatín

Množstvo gainerov na pribratie obsahuje už aj kreatín. Nemusíš si ho teda kupovať zvlášť. Ďalším dôležitým benefitom je obsah L-glutamínu. Vďaka nemu sa tvoje svaly budú regenerovať rýchlejšie a ty tak budeš môcť častejšie posilňovať.

Ako sme už spomenuli, dávaj si pozor, aby si to s jeho konzumáciou neprehnal. Výsledkom by totiž mohli byť neželané kilá. A každý vie, že tie sa veľmi ľahko nechudnú. Tak čo, už si si vybral ten svoj?

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Najpredávanejšie gainery ako doplnky výživy
Zakúpite tu