Ako dosiahnuť zvýšenie váhy? Odpoveď je naozaj jednoduchá – množstvo nami prijatých kalórií musí byť vyššie než to, ktoré spálime.

Pre množstvo ľudí je náročné zväčšiť svoj objem, resp. zvýšiť svoju váhu. Práve pri tomto je ideálnym pomocníkom prášok zvaný gainer. Hoci najlepšou voľbou je získať kalórie z klasických, nutrične bohatých jedál, ale pre mnohých z nás je také množstvo klasického jedla prakticky nemožné počas dňa zjesť. V tomto článku sa dočítate, ako správne užívať gainer, kedy ho užívať a pri akých príležitostiach môže byť cennou pomocou pre tých z nás, ktorým sa nedarí nabrať objem.  

Ako funguje gainer?

Gainer má naozaj jednoduchú funkciu – doplniť vám chýbajúce kalórie, ktoré ste počas dňa nezjedli v bežných potravinách. Používa sa ako prídavok do mlieka alebo vody a vymyslený bol najmä ako jednoduchý spôsob prijatia dodatočných kalórií. Aby ste ale dosiahli presne tie výsledky, ktoré chcete, je potrebné gainer užívať efektívne, pretože ak to nedodržíte, môže to dopadnúť tak, že získate omnoho viac tuku alebo kíl, než ste pôvodne chceli.

gainer dózy

V akej forme sa užíva a koľko?

Užívane gaineru je naozaj jednoduché – existuje vo forme prášku, preto ho stačí pridávať do vody alebo mlieka – áno, je to naozaj jednoduché. Množstvo lyžičiek, ktoré si do vody alebo mlieka pridáme, závisí od nášho kalorického cieľa, preto vždy čítajte inštrukcie na obale. Všeobecne ale platí, že ľudia si pridávajú jednu až dve naberačky na jeden nápoj. Ak si dáte viac, môže byť pre vás ťažšie požívateľný. Uspokojiť sa môžete s dvomi pohármi nápoja denne, čo je všeobecne ideálna dávka. Začnite striedmo, pokojne iba jednou dávkou denne a po týždni ju zvýšte. Trpezlivosť ruže prináša.

Kedy si dať gainer?

Denná doba a čas, kedy užívať gainer, závisí aj od konkrétneho typu gaineru, ktorý si kúpite. Ak chcete gainer užívať pred alebo po cvičení, vyberte si taký, ktorý obsahuje málo tuku a viac sacharidov. Tzv. „rýchle“ sacharidy v týchto drinkoch nakopnú cyklus inzulínu, ktorý zase naženie aminokyseliny priamo do svalov rýchlejšie, čo zase pomáha budovaniu a regenerácii svalov. Konkrétna denná doba ale nie je pre užívanie gaineru nevyhnutne podstatná – dôležité je stanoviť si, aké množstvo kalórií chcete dodatočne prijať. To ale neznamená, že si ho máte dať v pondelok a potom v piatok, určitú pravidelnosť rozhodne zachovajte

Môžem si dať gainer, aj keď vôbec necvičím?

V tomto prípade je vhodné jeho užívanie pre ľudí, ktorí majú problém s nízkou váhou alebo nechuťou do väčšieho množstva jedla. Hlavným účelom gaineru je ale získať objem pri cvičení, preto pri inom užívaní odporúčame konzultáciu s lekárom.

Môžem si dať gainer aj počas dní, v ktoré necvičím?

Jednoduchá odpoveď znie áno, je ale potrebné jemne upraviť dávku gaineru a zobrať teda do úvahy to, že v daný deň necvičíte. Ak chcete dosahovať vaše ciele, nie je dôvod, aby ste gainer v tieto dni vynechávali.

Gainer a bežný jedálniček

V každom prípade je potrebné dodržiavať aj bohatý a pestrý stravovací plán, aby vášmu telu nechýbali žiadne dôležité výživné látky. Začnite svoj deň klasickými zdravými raňajkami a namiesto desiaty si dajte gainerový nápoj zmiešaný vo vhodnom pomere. Po pestrom obede si pokojne môžete dať druhú dávku počas olovrantu. Nezabúdajte, že nie je vhodné zamieňať si gainer za proteínový nápoj, pretože gainer obsahuje omnoho viac cukru než proteín, preto je vhodný naozaj len pre ľudí, ktorí chcú dosiahnuť zvýšenie objemu svojho tela a v neposlednom rade zvýšiť svoju váhu. V prípade proteínu ide najmä o budovanie svalov, gainer má ale komplexnejšiu úlohu. Gainer má taktiež omnoho vyšší obsah sacharidov než proteín.

naberanie gaineru odmerkou

V prípade, ak potrebujete získať stratené kilá a cvičíte, gainer jednoznačne odporúčame. Pozrite si výber na našom webe – máme riešenie na každú vašu požiadavku. 

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Zdroj: Protein.sk
Zistite viac o našej ponuke najúčinnejších gainerov za najnižšie ceny na trhu
Zakúpite tu