Ste už unavení z toho, že na rozdiel od väčšiny populácie, ktorá sa snaží schudnúť, naopak riešite to, že nemôžete pribrať? Dnes sa s vami podelíme o niekoľko hodnotných tipov, vďaka ktorým zistíte, že nabrať svalovú hmotu nemusí byť až tak ťažké ako sa vám môže zdať. Pozor, tieto tipy sú vhodné pre chudých ľudí, ktorým sa dlhodobo nedarí pribrať.

Na základe dlhoročných skúseností, my v tíme protein.sk veľmi dobre vieme, ako sa cíti človek, ktorý neustále príjma potravu, ale vôbec to na ňom nie je vidieť. Ak vám ale niekto povie, že vyskúšal už všetko a nedarí sa mu pribrať, neverte mu – ak vyskúšate naše dnešné rady, zaručene sa vám nejaké to „kilečko“ podarí pribrať. 

Cvičte vždy menej než hodinu

Cvičte menej ako hodinu. Bez ohľadu na to, akú partiu tela cvičíte, nepreháňajte to s časom a necvičte viac než 60 minút. Buďte si istí, že za každých okolností budete intenzitu posilňovania držať na najvyššej úrovni namiesto toho, aby ste sa iba pomaly presúvali po posilňovni. Držte pauzy medzi sériami v čase pod jednou minútou a obmedzte pokec s ostatnými cvičiacimi.

Jedzte!

Áno, vieme, že na začiatku sme s vami mali súcit, je načase ale spraviť z denného jedálnička zvyk. Jednoducho si zvyknite jesť denne 5-6 výdatných jedál a nechajte si medzi nimi cca 2-3 hodiny času. Tak svoje telo navyknete na pravidelný prísun kalórií a naučí sa budovať svalovú hmotu rýchlejšie. Nakoľko vaše telo disponuje extrémne rýchlym metabolizmom, je potrebné, aby telo dostávalo pravidelnú dávku výživy. Jedzte cottage syr, chudé biele mäso, vajcia, proteín, tuniak, vločky, ovocie a zeleninu, oriešky a iné zdravé tuky. 

Bazírujte aj na výživových doplnkoch

Doplnok, ktorý naozaj odporúčame v tejto fáze je proteínový prášok alebo gainer plus cez tréning akýkoľvek iontový nápoj, taktiež sú dôležité aminokyseliny, kreatín a vitamíny.

chlap a svaly

Relaxujte

Hoci je pre nás ľudí pohyb absolútne prirodzenou činnosťou, pretože máte tak rýchy metabolizmus, odporúčame vám spomaliť. Jednoducho si dajte „deň voľna“ a oddychujte. Obmedzte pohybové aktivity mimo posilňovne a namiesto toho vychutnávajte oddych, ktorý vám dnešná spoločnosť poskytuje. Šetrite si energiu na posilňovanie!

Počítajte kalórie

Aj keď si myslíte, že jete veľa, ale nepriberáte – nejete. Jednoducho jedzte viac, poprípade, ak už viac nevládzete, nahraďte jednoduchú a menej kalorickú stravu za kaloricky hodnotnejšie potraviny, ktoré vám dodajú potrebné živiny. Prvé dni vám môže byť zle, ak to ale vydržíte, vaše teplo sa zmení a začnete naberať. 

Sústreďte sa na progres

V rámci posilňovania sa sústreďte na neustále napredovanie a zvyšovanie záťaže v posilňovni, ale nie tak, aby sa vám tréning predĺžil na dvojhodinový čas. Zvýšte počet sérií alebo opakovaní, ale nepredlžujte kompletný čas cvičenia. Aj toto, podobne ako premôcť sa pri množstve zjedeného jedla, bude ťažké, ak to ale vydržíte, vaše telo sa vám tiež odmení.

chlap a činky

Meňte cviky

Pokiaľ vaše telo nerobí so svalovou hmotou divy, zmeňte cvičenia, ktoré vykonávate. Ideálny čas na zmenu je cca každé štyri – šesť týždňov. Vaše telo si tak zvykne vždy na iný cvik, čo vám tiež pomôže nabrať hmotu. 

Tip na záver od tímu protein.sk - ako nabrať 15 kíl váhy?

Odporúčame denný príjem proteínov vo výške 2,2 g na kilogram vašej váhy. Ak teda chcete pribrať zo 60 kg na 75, odporúčame z dlhodobého hľadiska (okrem pestrej stravy) prijímať cca 132 gramov proteínu každý deň. Túto dávku postupne zvyšujte primerane spolu s vašou váhou.

Veríme, že sme vám aj dnes pomohli. Proteíny z nášho širokého výberu vám pomôžu nabrať váhu. Podeľte sa s nami do komentárov o vaše skúsenosti, budeme radi.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Zdroj: Protein.sk