loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Chudnutie: Ako správne do tela dopĺňať cukor

Chudnutie: Ako správne do tela dopĺňať cukor

Stravovanie

12.03.2017

Prečítané: 7810x

Povedzme, že sa práve snažíš schudnúť. Je logické, že zjedenie mastného sladkého dezertu po každom jedle ti v tom určite nepomôže. Avšak ani v prípade, ak chceš zhodiť prebytočné kilogramy, sa nemusíš kompletne vzdať cukru. Stačí, aby si dodržiaval niekoľko zásad, vďaka ktorým si budeš môcť dopriať aj sladkú dobrotu. Ako na to?

Nezdravé cukry vymeň za zdravé

Inzulín je pre telo veľmi dôležitý. Preto aj občasná konzumácia zdravých druhov cukrov neuškodí, ale pomôže. Koniec koncov, každé ovocie obsahuje cukor, a pritom je stále zdravé. Podľa posledných štúdií má vplyv na chudnutie nielen to, aké cukry prijímaš, ale aj s čím ich kombinuješ, kedy ich konzumuješ, a pod. Keď si osvojíš zopár techník, schudneš a nemusíš si cukor odoprieť.

Prvým krokom je nahradiť umelé a rafinované cukry za tie zdravé, prírodné. Napr. taký banán síce môže obsahovať viac gramov cukru než šiška, ale aj tak je zdravší a aj tak z neho nemusíš pribrať. Prírodné potraviny totiž často obsahujú aj vlákninu, bielkoviny a zdravé tuky. Pri jedle sa teda nepozeraj iba na obsah samotného cukru. Vnímaj skôr nutričné hodnoty jedla ako celku. Hladina tvojho inzulínu tak bude stále pod kontrolou.

Cukor jedz spolu s vlákninou a inou výživou

Vždy sa snaž vybalansovať príjem sacharidov a cukrov s bielkovinami, vlákninou a zdravými tukmi. Tie sa totiž postarajú o spomalenie absorpcie cukru do krvi a tvoja energia tak vydrží dlhšie. Ak by si totiž stále jedol nezdravé sladkosti, tvoje telo si môže vypestovať toleranciu voči inzulínu a zároveň môžeš pribrať. Takže stále si môžeš dať aj malý kúsok cheesecaku. Len ho konzumuj spolu s bielkovinami a zdravými tukmi.

Ďalšou fajn vecou je konzumácia cukrov pred alebo po tréningu. Telo sa potom cukrov zbaví omnoho ľahšie než keby si len sedel. Spáli sa totiž ako energia pre svaly. Mierne nepríjemnou správou môže byť, že aj káva môže spôsobovať krátkodobé intolerancie tela na inzulín. Jej pitie spolu so sladkým zvyšuje krátkodobý obsah cukru v krvi až o 16 %. To je dosť, nemyslíš?

Nezabudni v každom prípade kontrolovať obsah cukru v potravinách, ktoré si v obchode kupuješ. Podľa legislatívy sú výrobcovia tieto údaje povinní zverejňovať. Nenechaj sa oklamať obsahom cukru „na porciu“, ktorá je v prípade coly iba 250 ml. Takýmito ťahmi ťa výrobcovia budú chcieť nechať v omyle.

Základom je mierna konzumácia cukru

V tomto prípade extrémne platí: všetko s mierou. Nemusíš si dávať cukrový pôst, aby si schudol. Jednoducho rob všetko s mierou a nekonzumuj tri cheesecaky naraz. Nájdi si tú svoju rovnováhu a najmä nahraď všetky nezdravé cukry tými zdravými. Nezabúdaj, základom je pohyb. Aj keď cvičenie automaticky neznamená, že môžeš na posedenie zjesť celú tortu, vďaka nemu budeš chudnúť rýchlejšie a zdravšie.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Sacharidy v strave - zostavili sme pre vás jedálniček

Sacharidy v strave - zostavili sme pre vás jedálniček

Sacharidy v strave sú absolútnou nutnosťou. Niektorí ich v nevedomosti zo svojho denného stravovacieho plánu vyčleňujú, ale to nie je dobré. Keď už vieš, že bez-sacharidová diéta nie je to pravé, ale nechceš sa každý večer nadlábnuť cestovinami s omáčkou, pripravili sme pre teba jednoduchý tip na jedálniček. V ňom nájdeš vyvážené množstvo výživy, ktoré bude vhodné pre tvoje telo. Odporúčame ti sacharidové vlny.

Biely, ovocný či hroznový cukor? Zistili sme, ktorý je vhodný pri cvičení

Biely, ovocný či hroznový cukor? Zistili sme, ktorý je vhodný pri cvičení

Už niekoľko rokov určite počúvaš o problematike cukru. Ktorý zvoliť, že biely je ten najhorší, že za každých okolností by sa malo sladiť iba trstinovým... Nie všetko je však také jednoznačné, ako to vyzerá! Medzi tri najobľúbenejšie druhy cukrov patria biely, ovocný a hroznový cukor. Ktorý ti odporúčame použiť na prípravu tvojich obľúbených jedál, prípadne na prisladenie nápojov? Pozreli sme sa na to v dnešnom článku, preto čítaj ďalej!

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO