Podľa vedeckých štúdií dodávaním omega-3 mastných kyselín dosiahnete váš vysnívaný „six pack“ (vyrysované brucho so šiestimi tehličkami) oveľa rýchlejšie ako keby ste ich do tela nedodávali.

Chudnite a znížte chuť do jedla pomocou omega-3 mastných kyselín

Kombináciou aeróbneho tréningu a rybieho tuku dosiahli testované subjekty (muži a ženy) najrýchlejšie pálenie tuku oproti subjektom, ktorí dodržiavali diétu, ale bez spomínaných tukov (omega-3). Taktiež ako už uvádzame v názve článku, sa taktiež subjektom postupne znižoval aj apetít, teda chuť do jedla.

Ďalší výskum vzal obéznych ľudí, ktorí dodržiavali diétu so znížením počtom kalórií, ale boli rozdelení do štyroch skupín:

1. skupina

Žiadne morské ryby, plody (v jedálničku)

2. skupina

Chudé ryby (treska- 150g 3x týždenne)

3. skupina

Mastné ryby (150g lososa 3x týždenne)

4. skupina

Rybí olej v kapsulách (6 kapsúl denne – 1300 mg)

Subjekty, ktoré jedli večeru bohatú na omega 3 mastné kyseliny (skupina 3 a 4) cítili menší hlad a pociťovali plnosť ihneď po večeri a ešte aj 2 hodiny po nej oproti subjektom v skupinách 1 a 2. Teda výskumy dokázali, že sa v mozgu nasýtili receptory, ktoré vám signalizujú hlad. Na konci výskumu sa ešte dokonca zistilo, že jedinci, ktorí prijímali rybí olej, buď v tabletovej forme, alebo z mastných rýb dokázali schudnúť o kilo viac ako tí, ktorí neprijímali rybí olej a to mali kalorický rovnako nastavené diéty.

Losos vykrojený v tvare srdca

Na koniec by som snáď len pripomenul, že ak sa chystáte zaradiť do vášho každodenného jedálnička ryby, skúste ešte dať pozor aj na to, kde boli ryby chované (ak sa jedná o lososa, pangasiusa, tilapiu, či sumca) najlepšie sú totižto tie z fariem.

Autor: Ing. Radoslav Filip • Foto: Dreamstime.com
Najkvalitnejšie omega 3 mastné kyseliny
Zakúpite tu