loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Ako sa motivovať k pravidelnému cvičeniu?

Ako sa motivovať k pravidelnému cvičeniu?

Tréning

24.05.2021

Prečítané: 208x

Namotivovať sa na krátkodobé cvičenie pred letom, aby zmizli centimetre navyše, ktoré pribudli počas zimy nie je také zložité. Chceš sa dostať do formy, začneš cvičiť, splníš si cieľ a hotovo. Čo je oveľa ťažšie je motivovanie sa k dlhodobému cvičeniu. A tým nemyslím to, že budeš cvičiť aj počas leta a možno trocha aj počas jesene. Myslím tým dlhodobé cvičenie, ktoré trvá bez prestávky roky a optimálne celý život. V tomto článku si povieme o viacerých možnostiach, ako sa môžeš motivovať - buď krátkodobo na niekoľko týždňov či mesiacov alebo dlhodobo - na niekoľko rokov.

Chceš schudnúť? Kúp si oblečenie s veľkosťou, akú si želáš po diéte

Táto rada patrí najmä ženám, ktoré si viac dávajú záležať na svojej vizáži. Avšak, môže ju využiť aj muž, ktorý potrebuje schudnúť a chcel by nosiť oblečenie s menším číslom. Ako na to? Je to jednoduché. Kúp si niečo, po čom naozaj túžiš. Nech je to niečo výnimočné a aj drahšie, ako si bežne kupuješ. To, že budeš mať toto oblečenie pripravené na dobu, keď už budeš mať o niekoľko kíl menej ťa donúti ísť pravidelne cvičiť.

Vytvor si pozitívny tlak

Ak na teba nefunguje systém, že si dáš predsavzatie a snažíš sa ho dodržať, sprav toto predsavzatie pred ľuďmi zo svojho okolia, na ktorých ti záleží. Povedz im „teraz chcem 3 mesiace tvrdo makať a schudnúť 10 kíl“ alebo „do konca roka chcem drepnúť dvojnásobok svojej hmotnosti“. Vytvor si cieľ, ktorý by si chcel dosiahnuť a povedz o ňom iným. Ten tlak, ktorý týmto na seba vytvoríš ťa donúti splniť ho. Predsa nechceš v ich očiach vyzerať ako slaboch, ktorý nedodrží to, čo si zaumieni.

Ako sa motivovať k pravidelnému cvičeniu?

Zdravie

Pravidelný pohyb a zdravý jedálniček nenahradí žiadny liek, žiadna terapia ani čarovná pilulka. Je to to najlepšie, čo môžeš pre seba spraviť. Ak chceš dlho žiť, pravidelne cvič a zdravo sa stravuj. Nič netlač do extrémov. Ak ti ide primárne o zdravie, nemusíš skúšať pravidelne maximálky, trénovať nonstop do zlyhania a podstupovať extrémne diéty. Kľúčom tu nie je intenzita, ale konzistentnosť.

Ak budeš roky cvičiť a správne sa stravovať, budeš vyzerať mladšie, nebudeš mať problémy s bolesťami chrbtice a vnútorné orgány budú pracovať na 100 %. Motivuj sa tým, že chceš byť zdravý, čo bez pravidelného tréningu naozaj nepôjde.

Ako sa motivovať k pravidelnému cvičeniu?

Príliš nepremýšľaj, radšej konaj

Ak ťa počas dňa čaká nepríjemný telefonát, budeš ho odkladať na koniec dňa (až ho prípadne musíš presunúť na ďalší deň) alebo ho spravíš čo najskôr? Určite je lepšia voľba spraviť ho hneď. Nič sa na okolnostiach za ten čas, kedy ho budeš odkladať nezmení, akurát nad ním budeš neustále premýšľať a myšlienky naňho ti pokazia celý deň.

To isté platí aj vtedy, ak máš v pláne tréning, ale vôbec sa ti nechce ísť cvičiť. Neodkladaj ho na „potom ako si pozriem film“, „potom ako toto dorobím“, „potom ako upracem“ atď. Skončí to tak, že ho preložíš na iný deň. A sám vieš ako to je - niekedy sa ti nechce ísť cvičiť, ale už keď si tam, tak je to super. Vyhni sa teda hľadaniu výhovoriek a premýšľaniu nad tým, čo ešte musíš predtým spraviť a jednoducho tam choď, odcvič čo máš v pláne a potom sa venuj ostatným povinnostiam.

Koľko trvá vytvorenie zvyku?

Podľa odborníkov stačí 30 dní na to, aby si telo a hlava na niečo zvykli. To znamená, že ak sa chceš niečo naučiť robiť a zvyknúť si na to, aby sa to stalo tvojou bežnou súčasťou, musíš danú činnosť vykonávať každý deň po dobu 30 dní. Po tejto dobe sa stane tvojou bežnou súčasťou každého dňa. Vyskúšaj to aj s cvičením. Je to síce nezvyklé a z hľadiska cvičenia a progresu aj zbytočné, ale niektorým ľuďom to vyhovuje. Skús ísť do fitka 30 dní bez prestávky. Samozrejme, necvič každý deň silový tréning, ale striedaj silový a ľahký kardio tréning podľa potreby. Po 30 dňoch sa ti tento zvyk dostane pod kožu a budeš ho brať ako bežnú súčasť svojho dňa.

Ako sa motivovať k pravidelnému cvičeniu?

Záver

Aktívnemu posilňovaniu sa venujem takmer 14 rokov a za celý čas som prestal s cvičením len dvakrát. Raz to bolo kvôli zraneniu a druhýkrát práve v tomto a minulom roku, keď boli kvôli pandémii zatvorené fitká. Počas tohto času som stretol na tréningoch mnohých ľudí a väčšina z nich s cvičením po čase prestala. Všetci tí, ktorí cvičili kvôli uznaniu okolia, kvôli tomu aby sa páčili opačnému pohlaviu alebo preto, lebo s tým začali aj ich kamaráti po čase prestali cvičiť a už sa do fitka nevrátili. A pritom mnohí mali výborné výsledky, naozaj sa snažili a neraz sa aj snažili svoje úsilie podporiť aj zakázanými látkami.

Ľudia, s ktorými sa roky stretávam vo fitku a nikdy neprestali s cvičením sú najmä tí, ktorí chápu, že cvičenie a zdravé stravovanie je tá najlepšia vec pre zdravie a dlhovekosť alebo fitness maniaci, ktorých cvičenie úplne pohltilo a väčšinu svojho času venujú tréningom, príprave stravy a snažia sa o dosiahnutie najlepšej možnej formy. Ak chceš naozaj vydržať a mať dlhodobo výsledky a zdravie, bez občasného premáhania do tréningu a odopierania niektorých jedál to nepôjde. Na druhej strane, dostaneš niečo, čo sa nedá kúpiť, nijako urýchliť a mnohí ti tvoju formu a zdravotný stav budú neskôr závidieť.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Pravidelný ranný tréning naštartuje vaše telo aj myseľ

Pravidelný ranný tréning naštartuje vaše telo aj myseľ

Kedy je lepšie trénovať? Ráno, či večer? Odpoveď je jednoduchá - vtedy, kedy sa cítiš lepšie a viac ti to vyhovuje. Niekomu sa lepšie cvičí večer a inému naopak ráno. Ak si doteraz cvičil len večer, vyskúšaj sa niekoľkokrát premôcť, vstaň skôr ráno a choď cvičiť. Na prvýkrát to asi nebude ľahké, ale postupne si na tento režim telo zvykne a zistíš, že toto ranné cvičenie má pre teba výhody. Aké benefity má ranné cvičenie si povieme v tomto článku.

Má ľadový kúpeľ prínos pre rast svalov a regeneráciu?

Má ľadový kúpeľ prínos pre rast svalov a regeneráciu?

Otužovanie sa spolu s kváskovaním stalo novým trendom posledných mesiacov. Sociálne siete sú plné ľudí ponárajúcich sa do sudov s ľadovou vodou a niektorí v zime chodia so sekerami na jazerá, robia si otvory do ľadu a otužujú sa v prírode. O tom, že otužovanie je veľmi prospešné pre naše zdravie asi nemusíme hovoriť. Je dokázané, že pri dodržiavaní základných pravidiel sa naozaj zlepšuje imunita. Avšak, je otužovanie vhodné aj po tréningu? Ako vplýva na naše svaly, ich regeneráciu a rast? Poďme si o tom povedať viac.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO