Áno, vieme, aké náročné je vedieť sa premôcť aj v chladnom počasí. Práve to je ale najväčším kľúčom k absolútnemu úspechu a k získaniu vytúžených výsledkov! V dnešnom článku sa dočítaš, prečo sa oplatí cvičiť aj počas dlhej zimy. Život totiž nie je len o horúcom slnku na Floride a o cvičení vtedy, keď sa nám chce. Skús sa premôcť a uvidíš, že tvoje telo sa ti za túto námahu adekvátne odvďačí.

Práve počas chladnejšieho počasia sme totiž náchylnejší viac jesť. Ďalším mínusovým bodom je aj útulná atmosféra v domoch a bytoch, keď je vonku treskúci mráz a ty máš kúrenie nastavené na 25 stupňov. Výživa pre športovcov totiž nie je iba jedlo, ale aj pohyb. Vyjdi z komfortnej zóny a urob niečo pre svoje zdravie – čítaj a zisti, prečo je dobré cvičiť aj v zime.

1. Zhodíš nadbytočné kilá

Je to krásne – plný stôl jedla, teplo domova a rodina. To všetko si môžeš, samozrejme, užívať. Zároveň však zlepšíš svoju kondičku, ak k tomu pridáš aj pravidelný tréning. Ani si to neuvedomíš, a zješ oveľa viac kalórií ako v lete. To ani nespomíname Vianoce, prípadne Valentín a ďalšie sviatky, počas ktorých sa prejedáme.

2. Zlepšenie imunity

Pravidelný tréning je známym posilňovačom imunitného systému. Áno, zdravá strava hrá na tomto ihrisku významnejšiu úlohu, pravidelný pohyb jej ale zdravo sekunduje. Aj keď nie je úplne jedno, či cvičíš hodinu alebo 5 minút, aj ten najkratší pohyb je vždy lepší ako žiadny. Na to nezabúdaj.

3. Naučíš sa cvičiť aj v nepredvídateľných podmienkach

Zima je plná prekvapení – od neočakávaného snehu, cez ľadové cesty, až po fujavice. Skús aj z tohto vyťažiť to dobré a nájdi si zimný šport, ktorý ťa bude baviť! Vybehni na najbližšie klzisko alebo zamrznuté jazero, nasaď si korčule, a ideš! Patrí sem aj lyžovanie, sánkovanie... Na výber je toho naozaj dosť. Vyskúšal si napríklad si vonku zacvičiť jogu? Tvoj imunitný systém zajasá, to nám ver!

4. Výživa pre športovcovu myseľ

V zime je o niečo ťažšie zostať namotivovaný, produktívny a pri tom všetkom aj pozitívny. Zimné dni sú síce krásne, pravdou ale je, že sú pochmúrnejšie. Na stromoch nie sú listy, vonku je (väčšinou) menej ľudí... Veď poznáš tie „sivé“ dni. Vieš, že deň zmeniť nemôžeš, môžeš však zmeniť svoju náladu, všetko je to o psychike! Snáď každý výskum potvrdil, že cvičením zvýšiš hladinu endorfínov, a tým aj zlepšíš náladu.

5. Zostaneš vo forme

Vieme, na čo myslíš! V zime ľahko schováš nadbytočné „pneumatiky“ pod sveter či kabát, v lete sa však ukáže pravda. Ak budeš poctivo cvičiť aj v zime, nemusíš sa o toľko viac namáhať prvé jarné mesiace, aby si dohnal stratené svalstvo a kondičku. Ak to urobíš takto, jar si užiješ ako každý normálny človek. Bez toho, aby si musel makať na 300 % v posilke.

Zimné športy majú svoje čaro

6. Predĺž si život

Vďaka cvičeniu budeš žiť dlhšie. Nenecháš totiž telo, aby si zvyklo na priveľký odpočinok a tvoje telo (vrátane orgánov) tak bude odolnejšie a silnejšie voči každému riziku. Priveľa spánku, prípadne priveľa sedenia za PC alebo telkou totiž ničí tvoje telo podobne, ako keď spíš príliš málo. Sprav z cvičenia dennú rutinu a ostaň so svojimi blízkymi ešte o čosi dlhšie!

7. Vymaž výhovorky – s nimi sa nikam nedostaneš

Skús sa hecnúť a odstráň zo svojho slovníka všetky výhovorky, ktoré si v hlave ospravedlňuješ, že sú pravdivé. Nech sa stane čokoľvek, cvičenie ti žiadnu životnú situáciu (či už reálnu alebo vymyslenú) nespraví horšou! Medzi najčastejšie výhovorky patrí riziko prechladnutia, sneženie, pršanie, sviatky, krátke dni, tma, deň... Nájsť sa toho dá mnoho. Pokojne si užívaj zimnú sezónu aj doma, ale jeden tréning denne alebo aspoň každý druhý deň ťa rozhodne nezabije – práve naopak!

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk