loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
5 prírodných spaľovačov tukov ti pomôže s premenou

5 prírodných spaľovačov tukov ti pomôže s premenou

Doplnky výživy

07.10.2019

Prečítané: 514x

Poznáme viacero spaľovačov tuku, ktoré sa už desaťročia využívajú na zrýchlenie a zjednodušenie spaľovania tukov počas diéty. Poďme sa v tomto článku zamerať na 5 z nich, ktoré sú na prírodnej báze. Okrem bližších informácií o nich sa pozrieme aj na všeobecné rozdelenie spaľovačov.

Druhy spaľovačov tuku

Nie všetky spaľovače majú rovnaký princíp fungovania. Najznámejšie sú termogénne spaľovače, ktoré dokážu zvýšiť tvoju telesnú teplotu o niekoľko desatín stupňa. Vďaka tomu bude tvoje telo potrebovať viac kalórií na fungovanie, tvoj kalorický deficit bude väčší a tým pádom aj viac schudneš.

Ďalšou kategóriou sú látky, ktoré potláčajú chuť do jedla. Majú teda opačnú funkciu ako termogénne spaľovače. Nezvyšujú energetické potreby tvojho tela ale snažia sa zabrániť tomu, aby si prijímal do tela kalórie vo forme jedla.

5 prírodných spaľovačov tukov ti pomôže s premenou.

Treťou skupinou sú blokátory tukov a sacharidov. Fungujú tak, že sa síce naješ, ale časť sacharidov alebo tukov z tohto jedla sa nikdy nevstrebe a len prejde tráviacim traktom a vylúči sa z tela.

Poslednou kategóriou sú regulátory štítnej žľazy. Tie zvyšujú jej účinnosť, vďaka čomu spáliš viac kalórií a tým zrýchliš chudnutie. Všetky tieto spaľovače sú vedecky overené a bezpečné.

Kofeín

Kofeín nie je žiadna novinka, pozná ho každý. Avšak málokto vie, že patrí medzi najzákladnejšie spaľovače tuku. Nachádza sa napr. v káve a v čaji a vďaka tomu, že ťa nabudí dokážeš odcvičiť svoj tréning intenzívnejšie ako bez neho. Tým spáliš viac kalórií a podporíš chudnutie.

Jedna káva má približne 50-120 mg kofeínu, čo nie je málo a pitie kávy počas dňa aj v diéte je dobrou voľbou. Avšak ak chceš seriózne podporiť chudnutie a taktiež tréningový výkon, je lepšie užívať kofeín v samostatných tabletách alebo vo forme komplexných spaľovačov tuku. Jedna tableta má väčšinou 100 mg alebo 200 mg kofeínu. Ak máš samostatné kofeínové tablety, začni s dávkou 100-200 mg pred tréningom. Ak by ti to bolo málo, môžeš dávku postupne zvyšovať. Dávaj ale pozor na to, že s kofeínom by si to nemal preháňať, lebo ti môže spôsobiť vo veľkých množstvách tráviace problémy. Ak chceš prijímať kofeín v komplexnom spaľovači, riaď sa dávkovaním na obale.

Ak chceš kofeín, ktorý by bol pre teba vhodný, siahni napr. po Coffy 200 od Best Nutrition. V jednej dávke (1 tableta) je až 200 mg kofeínu.

Kapsaicín

Aj o tejto látke si istotne už počul. Je to tá zložka chilli papričiek, čo spôsobuje ich pálenie. Patrí do skupiny termogénnych spaľovačov tuku. Veľmi rýchlo po jej užití sa zvýši telesná teplota, spaľovanie tuku (kalórií) a pri vyšších dávkach môžeš pociťovať návaly tepla. Okrem toho, že zvyšuje telesnú teplotu funguje aj ako regulátor chuti do jedla. Avšak, túto vlastnosť stráca asi po týždni od začiatku užívania.

5 prírodných spaľovačov tukov ti pomôže s premenou.

Extrakt zo zeleného čaju

Extrakt zo zeleného čaju je koncentrovaný zelený čaj vo forme prášku alebo tabletky. Obsahuje kofeín a epigalokatechín galát (EGCG). EGCG dokáže zvýšiť energetický výdaj tela vďaka termogénnemu efektu až o 5 %. Ak chceš prijať dostatočné množstvo tejto látky, mal by si denne vypiť 3-5 šálok silného zeleného čaju. Ak chceš prijímať tento extrakt zo suplementov, drž sa dennej dávky 250-500 mg.

Dobrou voľbou pri výbere extraktu zo zeleného čaju je napr. Green Tea od Best Nutrition.

Karnitín

Karnitín je telu prirodzená aminokyselina. Buď si ju naše telo vyrobí alebo ju prijmeme z potravy. Na bežný príjem karnitínu ti postačí pestrý jedálniček, ktorý bude obsahovať tmavé mäso. Ak chceš prijať karnitínu viac a za účelom spaľovania tukov, nie je možné prijať dostatok len z potravy a mal by si siahnuť po doplnkoch výživy.

Denná dávka karnitínu je od 500 do 2 000 mg a mal by si ho užívať pravidelne. Ak si vyberieš napr. Carnitine 2000 od Best Nutrition, v jednej dávke máš až 2 000 mg karnitínu. Ak by ti táto dávka bola priveľká, môžeš užívať len jednu tabletu.

5 prírodných spaľovačov tukov ti pomôže s premenou.

CLA

CLA je konjugovaná kyselina linolová. Je to mastná kyselina, ktorá zabraňuje vstrebávaniu tukov z potravy, stimuluje rozpad tukov a transportuje ho do buniek, kde sa využíva ako zdroj energie.

Denne by si mal prijať 3 200 – 6 400 mg CLA spolu s jedlom. Túto dávku rozdeľ do 2-3 dávok, neužívaj ju naraz. CLA je potrebné užívať dlhodobo, lebo účinky sa dostavia až po niekoľkých dňoch až týždňoch.

Vhodným doplnkom na dopĺňanie CLA je napr. CLA 2000 od Best Nutrition. V jednej dávke je 2 000 mg CLA (2 tablety). Ak chceš navyšovať dennú dávku, vďaka obsahu 1 000 mg CLA v jednej kapsule vieš jednoducho dvíhať dennú dávku po 1 000 mg bez toho, aby si musel kapsule deliť na polovice a pod.

Ak si nevieš vybrať, ktorý spaľovač bude pre teba ten najlepší, prečítaj si článok: Ako si vybrať spaľovač tukov?

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Môže jedenie večer pred spaním pomôcť s chudnutím či priberaním?

Môže jedenie večer pred spaním pomôcť s chudnutím či priberaním?

Isto si to počul už niekoľkokrát. „Nejedz po šiestej, priberieš!“ alebo „radšej to zjedz doobeda, aby sa to nepremenilo na tuk“ sú obľúbené frázy ľudí, ktorí by mali vymeniť ženské časopisy so „super špeciálnymi diétami“ a mali by sa zamerať na odbornejšie články. Tento mýtus je tak hlboko zakorenený v ľuďoch, že asi v spoločnosti ostane navždy. Poďme si o tomto mýte povedať viac a vysvetliť si, ako to naozaj je.

Jedlo pred tréningom: 4 recepty pre krajšie svaly

Jedlo pred tréningom: 4 recepty pre krajšie svaly

Každý, kto pravidelne číta náš blog iste vie, že okrem kvalitného tréningu je potrebné dodržiavanie jedálnička zloženého z kvalitných a nutrične hodnotných potravín. To znamená, že na to, aby si si vybudoval svalnatú postavu budeš potrebovať viacero základných makronutrientov. Budeš potrebovať najmä bielkoviny, ktoré telo potrebuje na tvorbu novej svalovej hmoty. Taktiež budeš potrebovať sacharidy ako zdroj energie do tréningu a tuk kvôli správnej funkcii tvojho hormonálneho systému. Samozrejme, všetky tieto makronutrienty majú aj ďalšie dôležité funkcie a preto by si ani jeden z nich nemal obmedziť na nulu. Okrem bielkovín, sacharidov a tukov nezabúdaj ani na správny príjem vlákniny, aby tvoj tráviaci trakt fungoval ako má a aby si dokázal z jedla vyťažiť maximum.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO