Chudnutie vie byť veľmi zaujímavá záležitosť. Niekto má rýchlejší metabolizmus a niekto zase pomalší. Tieto skupiny si medzi sebou často závidia – chudí by chceli pribrať a tí s nadváhou zase schudnúť.

Na internete nájdeš kopu článkov, ktoré sľubujú ploché brucho za 10 minút. Takýmto informáciám radšej never. Pripravili sme si pre teba zopár overených cvikov, ktoré ti pomôžu schudnúť efektívnejšie a jednoduchšie!

1.      Celotelový zaberák

O čom je tento cvik?

Toto kardio cvičenie ťa rozhýbe tak, že na to nezabudneš. Pracuje totiž takmer s celým telom naraz. Veľa ľudí ho vynecháva, pretože je naozaj náročný. Náročnosť sa ti ale v tomto prípade vyplatí a chudnutie bude rýchlejšie.

Ako ho cvičiť?

Zo stojacej pozície sa rýchlo presuň dole – čupni si a roztiahni prsty na ruke. Polož ich na zem, hneď pred tvoje nohy. Rýchlo nohami poskoč a presuň ich na dĺžku celého tela, čím vytvoríš polohu podobnú, ako pri klikoch.

Ruky drž stále na zemi, na rovnakom mieste. Potom daj rýchlo nohy späť do pôvodnej pozície (ruky pred nohami a učupený). Vyskoč s rukami natiahnutými nad hlavu a opakuj 10x v 3 sériách.

2.      Skákajúce výpady

O čom je tento cvik?

Tieto výpady sú fantastickým cvičením na vyformovanie tvojich stehien. Po chvíli sa pritom premenia na fenomenálny spaľovač kalórií. Tento cvik je naozaj super pre každého človeka, ktorý potrebuje jednoduché chudnutie. Je určený najmä pre spodnú časť tela.

Ako ho cvičiť?

Postav sa tak, že jedna noha bude vzadu, cca 70 cm za tou vpredu (samozrejme, nemusia byť v jednej rovine, drž si rovnováhu). Následne v kolene pokrč nohu, ktorá sa nachádza vzadu a kľakni si. Nohu, ktorá je vpredu pritom drž stále v pravom uhle. Ruky drž taktiež v pravom uhle a spojené v päsť.

Ak máš správnu pozíciu, jemne poskoč a počas skoku vymeň nohy opačne (predná vzad a zadná vpred) a zaujmi pozíciu, z akej si pôvodne skákal. Opakuj 12x po 4 série (alebo podľa svojej výdrže).

Behanie je účinné, ale existujú aj účinnejšie tréningy

3.      Ruky a nohy vo vzduchu

O čom je tento cvik?

V tomto cviku zistíš, čo je to naozaj pokročilé brušné cvičenie. Zapojíš v ňom všetky brušné svaly - horné, aj spodné. Tento pohyb je obzvlášť super – spodné brušné svalstvo totiž nie je jednoduché cvičiť bez potrebného náčinia. Zrýchli svoje chudnutie a spoznaj účinný cvik, ktorý funguje.

Ako ho cvičiť?

Všetko, čo k nemu potrebuješ, je natiahnuť sa na dĺžku celého tela, ideálne na podložke. Natiahneš ruky aj nohy do maximálnej dĺžky a cvičíš. Snaž sa ich zdvihnúť a vo vzduchu spojiť ruky s nohami (nemusíš sa dotknúť špičky chodidiel, ale môžeš). Opakuj 16x 2 série. Chudnutie je na dosah ruky!

4.      Výpady s nohami opačne

O čom je tento cvik?

V tomto prípade posilňuješ najmä stehná a dolnú časť chrbta, pričom si zlepšuješ koordináciu a rovnováhu.

Ako ho cvičiť?

Začneš klasicky, ako so spomenutými skákajúcimi výpadmi. Umiestni jednu nohu vpred a druhú vzad, udržiavaj rovnováhu. Zadnú nohu pokrč, prednú tiež a kľakni do pravého uhla. Zdvihni sa opäť do pozície „jedna vpred, druhá vzad“ a zadnú nohu zdvihni smerom vzad zhruba do pravého uhla. Opakuj 15x 2 série.

5.      Horolezec

O čom je tento cvik?

Možno sa pri cvičení budeš cítiť ako horolezec, je to však veľmi komplexný cvik, ktorý ti zjednoduší chudnutie. Cvičíš ním najmä spodné partie a odporúčame aspoň 18 opakovaní po 3 série.

Ako cvičiť?

Je to jednoduché ako facka. Polož sa na štvornožky (na štýl medveďa). Na striedačku sklápaj raz jednu nohu a raz druhú smerom k zvyšku tela (samozrejme, zdvihnuté vo vzduchu). Predstav si, akoby si chcel behať, ale ruky ostávajú na tom istom mieste.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk