Chudnutie môže byť pre mnohých ľudí hotová veda. Netreba sa ale báť – nie všetko, čo na pohľad vyzerá tak ťažko, aj ťažké je. Vo veľa prípadoch je skutočnosť taká, že po istej dobe si vaše telo zvykne na nový jedálny lístok a vás už nebude trápiť taká ohromná chuť na hocičo nezdravé, či už sladké alebo slané, či ráno alebo večer.

Základy

Nie je dobré chudnúť viac ako jeden a pol kilogramu týždenne. Keď si to vypočítate, ak by ste schudli šesť kilogramov za mesiac, to už stojí za zváženie. Navyše, váš váhový úbytok sa prejaví z dlhodobého horizontu, pretože sa budete oveľa lepšie cítiť a váš metabolizmus bude taktiež lepšie pracovať. Ďalším základným, hoci logickým pravidlom je, že príjem musí byť menší ako výdaj. Buď teda začnete vo veľkom cvičiť, alebo oveľa menej jesť, alebo tieto metódy skombinovať do jednej.

Ako ďalej?

Vo všeobecnosti nie je dobré chudnúť drastickým úbytkom prijatých kalórií. Ideálne je upraviť jedálny lístok, zjesť menej jedla, ale častejšie, a najmä nahradiť nezdravé jedlo tým zdravým. Aj kalórie sa totiž rozdeľujú do viacerých kategórii – sto zeleninových kalórií je niečo úplne iné, ako sto tých čipsových. Pri radikálnom znížení kalorického príjmu sa vám môžu totiž začať zmenšovať aj svaly, čo rozhodne nie je dobré.

Ako cvičiť?

Pri chudnutí je ideálne kardio cvičenie, teda rýchly pohyb, pri ktorom spálite najviac kalórii, ale sa aj najviac spotíte. Kardio cvičenie zahŕňa napríklad beh, cyklistiku, a podobne. Pokúste sa čo najviac spotiť – to je znak toho, že nahromadené kalórie naozaj odchádzajú. Ideálny je aj aerobic, kardio prístroje v posilňovniach. Pred cvičením si dajte L-Carnitín, ktorý zvýši spotrebu kalórií počas vášho tréningu. Ideálne je aj striedať pomalé cvičenie s tým rýchlym, spolu s krátkymi oddychovými prestávkami.

Drobné rady na záver

  1. Čím viac zeleniny zjete, tým lepšie pre vás.
  2. Kombinujte ju navyše s bielym mäsom, čo vám dodá potrebné bielkoviny.
  3. Soľte menej, pretože soľ zadržiava vodu.
  4. Čím menej budete soliť, tým môže byť váš váhový úbytok nižší.
  5. Ďalšia dôležitá vec je pitie vody, čím viac jej vypijete, tým viac vám zaplní žalúdok, a vy tak nebudete cítiť hlad.
  6. Rozptýľte sa, nájdite si koníček – to vám pomôže na jedlo nemyslieť.

Rýchlejšie schudnúť Vám pomôže

Tento najpredávanejší spaľovač tuku na trhu. Momentálne ešte aj v akciovej ponuke 1+1 zadarmo: Fat Attack od Best Nutrition

fat attack od best nutrtiion

Nebojte sa, o pár týždňov si už na fast-food ani nespomeniete.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Zdroj: Protein.sk