Ľahko sa pri cvičení v posilňovni rozptýlite? Usporiadajte si svoje ciele a sústreďte sa na to, čo chcete dosiahnuť a vyťažte z vášho tréningu čo najviac!

Zdvíhať ťažké činky alebo cvičiť na ťažkých strojoch nie je ľahké. Ste to jednoducho vy sami proti ťažkým kovovým nástrojom. Ak sa však v posilňovni pohybujete častejšie, od ostatných spriatelených spolu-cvičiacich môžete často počuť, aké dobré je mať myseľ prepojenú (minimálne pri cvičení) so svalmi, ktoré posilňujeme. Vyzerá to asi tak, že ak počas posilňovania konkrétneho svalu alebo svalov na ten sval výrazne myslíte, bude ľahšie dosiahnuť dobré výsledky.

1. Meditačná forma

Mnohí ľudia si z meditácie robia žarty a neberú ju vážne. Ľudia ju však po stáročia používajú z jediného dôvodu – funguje. Ak sa budete poriadne sústrediť na cvičenie a na konkrétny sval, odstrihnete sa od okolitého sveta a cvičenie bude pre vás jednoduchšie. Od začiatku cvičenia sa sústreďte na každý krok, ktorý vaše cvičenie obsahuje. Od štartovacej pozície, cez správne držanie tela, až po úspešný finiš.

2. Medziciele

Stanovte si základné ciele. Rozlišujeme dva druhy – bežné ciele a výkonnostné ciele. Bežné vám pomôžu rásť pri klasických cvičeniach, kedy chcete dosiahnuť dobré výsledky, ale pomalšie. Raz za čas je potom dobré si stanoviť aj výkonnostný cieľ s účelom dosiahnuť pri cvičení výsledok, aký ste dosiaľ nedosiahli. Toto vám pomôže pri ďalších tréningoch sústrediť sa na bežné ciele.

muži tréning

3. Sústreďte sa na každé opakovanie

Pred každým opakovaním sa „zresetujte“. Stačí chvíľka – sústreďte sa na to, aby ste sa nesnažili sériu dokončiť čo najrýchlejšie, hoci je jednoduché do takéhoto myslenia spadnúť. Poriadne sa sústreďte, aby ste precítili každé opakovanie a dostali z neho absolútne maximum. Vaše cvičenie bude oveľa účinnejšie.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Zdroj: Protein.sk