Nechceme, aby to znelo ako klišé, ale život je plný vzostupov aj pádov a niekedy sa uberie smerom, ktorý nie zrovna praje cvičeniu. Patria sem napríklad rôzne zmeny práce, problémy vo vzťahoch s rodinou alebo s partnerom, večne otravní priatelia, potreba rásť v kariére. Pri takýchto zmenách je veľmi ťažké myslieť na cvičenie, ale pomôže vám, ak si zapamätáte, že práve cvičenie je to, čo vám pomôže životné zmeny prekonať v omnoho väčšej pohode, pretože si vyčistíte hlavu a dodáte telu endorfíny, ktoré pôsobia blahodárne. Ako teda získať schopnosť cvičiť za každých okolností?

Málo peňazí a veľa stresu

V aktuálnej dobe nie je ťažké podľahnúť stresu z financií. Možno sa nachádzate v štádiu hľadania novej práce, alebo ste investovali množstvo peňazí do nového projektu. Dôvodov môže byť niekoľko, dôležité však je, ako sa s nimi vyrovnáte. Bez ohľadu na to, kde žijete alebo bývate, cvičiť môžete kdekoľvek. Je úplne jedno, či vašim prostredím je ulica alebo príroda, či je zima alebo teplo – behať, prechádzať sa alebo bicyklovať môžete kdekoľvek. Ak sa vám stane, že vám mesačne neostáva dostatok peňazí aj na posilňovňu, nájdite si pekné miestečko a cvičte vonku. Verte, dá sa to aj v zime.

Rodinné a vzťahové problémy

Ak prežívame náročné obdobie spojené s našou rodinou, je čas vytiahnuť drinky. Pozor, nie alkoholické, alkohol je predsa depresant, máme na mysli načerpať pohodu priamo zo šejkra a zacvičiť si. Vieme, že je to náročné, najmä vtedy, ak stratíte niekoho blízkeho, ale práve v takom období je tu pre vás joga a kardio cvičenia, ktoré vám dodajú najviac pohody a endorfínov. Vstaňte ráno skoro a vyrazte behať alebo prejsť sa. Ak cítite, že na vás opäť ide smutná nálada alebo depresia, pokojne choďte aj večer. Jednoducho namiesto alkoholu chopte do ruky pohyb a cvičte až dovtedy, kým vás to neprejde. Nezabúdajte, smútok láka smútok. Ak budete spokojní a šťastní, bude sa vám dariť aj vo všetkom inom. 

žena tréning

Zvyk je železná košeľa

Akonáhle si zvyknete cvičiť pravidelne každý deň, dosiahli ste prvý cieľ. Možno sa pristihnete, ako ste nepríjemní na svojich partnerov alebo rodinu, a pýtate sa sami seba: „prečo?“ Je to práve preto, že ste v ten deň necvičili. Nezáleží na tom, aká je denná doba, ulica a príroda je k dispozícii predsa kedykoľvek. Majte vždy pripravené oblečenie na cvičenie, aby vás vaša vôľa cvičiť naozaj nikdy neprekvapila. 20-30 minút tréningu je to najmenej, naozaj ide najmä o to – dodržať svoj záväzok a cítiť sa lepšie. Vždy treba mať v hlave to, že sa budete cítiť lepšie. Nepoznáme nikoho, kto by sa po tréningu ráno zobudil s tým, že mu je zle (okrem miernej svalovice, samozrejme).

Cvičenie so zranením

Ak máte za sebou nejakú formu operácie alebo lekárskeho zákroku, ktorý si vyžadoval rehabilitáciu (vážne športové úrazy, autonehody), veľmi ľahko sa môže stať, že sa uzavriete do seba a poviete si, že po tom, čo sa vám stalo, cvičiť nemôžete. Omyl! Aj tu platí, že aby ste sa cítili lepšie, pomôže vám nič iné, než cvičenie. Pravidelné cvičenie. Neuzatvárajte sa pred svetom cvičenia, žiadne zranenie vám predsa nemôže zabrániť v posilňovaní. Aj keď vám vaše zranenie spôsobilo vážne problémy a nemôžete už vykonávať obľúbený zdroj pohybu, stále ho môžete zameniť za iný. Nemôžete behať? Zdvíhajte ľahšie činky. Internet je plný krátkych cvičení vhodných naozaj pre každého. Preto neváhajte a cvičte aj vtedy, keď sa vám zdá, že je to nemožné.

Tip na záver o tímu Protein.sk:

Spojte sa s rodinou alebo s najbližšími priateľmi, bude sa vám pohybovať ľahšie a zároveň si aj zlepšíte náladu. Prajeme veľa šťastia a tej správnej motivácie!

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Zdroj: Protein.sk