Určite viete, že nie sú tuky ako tuky. Poznáme „zlé“, ale aj „dobré“. Dnes si povieme niečo o troch potravinách, ktoré vám, napriek vysokému obsahu tukov, dodajú mnoho energie a vzácnych vitamínov. Mánia okolo nízkotučných potravín z 90-tych rokov minulého storočia neviedla k ničomu inému, než k hromadnému nárastu počtu obéznych ľudí. Našťastie, ľudia sa pomaly začali vracať smerom k zdravým tukom. Ktoré sú to?

Avokádo (81 % kalórií z tuku)

avokádo

Plné dobrých tukov a momentálne extrémne obľúbené v našich domácnostiach. Krémové zelené ovocie obsahuje množstvo nenasýtených kyselín, vlákniny a rastlinných sterolov. Nedávne výskumy dokázali, že konzumácia jedného avokáda denne markantne ovplyvnilo hladinu „zlého“ cholesterolu v tele. Navyše, umocňuje pocit sýtosti, čo vám v konečnom dôsledku opäť pomôže schudnúť. Takže, my vravíme avokádu ÁNO.

Nakladané slede (61 % kalórií z tuku)

slede ryby

Móda sleďov, ako zdravej ryby, dorazila do zvyšku sveta zo severských krajín. Táto malá mastná rybka bsahuje vysoké množstvo omega 3 mastných kyselín, ktoré majú na telo fantastický vplyv. Pomáha ochraňovať kardiovaskulárny systém. Prieskumy dokonca ukázali, že pravidelná konzumácia sleďov pomáha vyhnúť sa zimnému nabaľovaniu kíl.  

Mandľová múka (79 % kalórií z tuku)

mandľová múka

Mandľová múka je vyrobená pomletím celých mandlí a je úžasným doplnkom palaciniek, mafinov a iných pokrmov, ktoré za bežných okolností pripravujeme z bežnej múky. Nenasýtené kyseliny a vitamín E je to, čo robí z tejto múky dokonalú prísadu do akýchkoľvek sladkých pokrmov. Výskumy ukázali, že pravidelná konzumácia priamo redukuje riziko vzniku kognitívnych porúch. 

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Zdroj: Protein.sk