loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €

Všetko, čo potrebujete vedieť o BCAA

Vysvetlenie pojmov

06.12.2014

Prečítané: 60618x

Ak je vašim cieľom pri cvičení rast svalovej hmoty a zároveň regenerácia organizmu, potom by ste mali zvážiť užívanie BCAA – aminokyselín z rozvetveným reťazcom. BCAA sa skladá z troch esenciálnych aminokyselín potrebných pre tvorbu proteínov, ktoré spoločne ochraňujú svaly a pôsobia ako palivo pre telo.

Čo sú to vlastne BCAA?

BCAA je veľmi obľúbeným doplnkom pre ochranu i rast svalovej hmoty a regenerácii organizmu u športovcov. Skratka BCAA (z anglického Branched-chain Amino Acid) znamená v preklade aminokyselina s rozvetveným reťazcom. Ide o skupinu troch z ôsmich esenciálnych aminokyselín (leucín, izoleucín a valín), ktoré sú potrebné pre vytvorenie proteínu. Hrajú veľmi dôležitú úlohu pri syntéze bielkovín.

Zloženie BCAA

Leucín 

Charakterizuje sa ako vetvená aminokyselina, ktorú telo nie schopné samo syntetizovať z dostupných zdrojov, preto je potrebné ju dopĺňať zo stravy. Má podiel na znižovaní zvýšenej hladinu cukru v krvi a pomáha pri produkcii rastového hormónu.

Leucín slúži v spojení s ďalšími dvoma BCAA tak, aby ochránili svaly a pôsobili ako „palivo“ pre telo. Predstavuje okamžitý zdroj energie, preto je využiteľný priamo z krvného obehu, skadiaľ prechádza do svalových buniek, ktoré chráni a zväčšuje ich objem. Podporuje hojenie kostí, kože a svalového tkaniva. 

Leucín môžeme nájsť mäse, orechoch, fazuli, nelúpanej ryži, sójovej múke a celozrnných výrobkoch.

Izoleucín 

Rovnako ako leucín, aj izoleucín je vetvená aminokyselina, ktorú telo nie je schopné samo zlúčiť z dostupných zdrojov, preto ju musíme prijímať z potravy. Posilňuje a upravuje hladinu cukru v krvi a energetickú úroveň. Je nevyhnutný pre tvorbu hemoglobínu a spolu s leucínomvalínom predstavuje bleskový zdroj energie, zlepšuje vytrvalosť, pomáha pri hojení a regeneráciii svalových tkanív.

Izoleucín môžeme nájsť v kuracom mäse, vajciach, rybách, mandliach, kešu orieškoch, v cíceri, šošovici, sójovej bielkovine a vo väčšine semien.

Valín

Valiín je tretia z BCAA aminokyselín. Pomáha pri obnove tkanív, udržuje správnu rovnováhu dusíka v tele a taktiež môže pomôcť pri liečbe ochorení pečene a žlčníka. Podporuje pri náprave výrazného nedostatku aminokyselín, ktorý môže mať za následok aj drogovú závislosť.

Valín môžeme nájsť v mäse hríboch, búrskych orieškoch, v mliečnych produktoch, obilninách a sójovej bielkovine 

Dávkovanie BCAA

Odporúča sa, aby doplnkový izoleucín bol vždy užívaný v správnej rovnováhe s ďalšími dvoma aminokyselinami s rozvetveným reťazcom, približne 2 miligramy z leucínnu a valínu na každý miligram izoleucínu. Počas užívania sa odporúča kombinovať všetky tri BCAA aminokyseliny.

Viac informácií o týchto aminokyselinách môžete získať aj na stránkach bcaa.sk.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová
Najkvalitnejšie BCAA za najnižšie ceny na trhu
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Čo sú to aminokyseliny?

Čo sú to aminokyseliny?

Aminokyseliny sú základnou stavebnou jednotkou bunky. Presne tak ako tehly, ak chcete postaviť dom. Do tela ich dostávame prostredníctvom stravy alebo doplnkov výživy. Ak máte záujem o podrobnejšie informácie a chcete sa dozvedieť, čo sú to aminokyseliny, potom je tento článok práve pre vás.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO