Po – tréningové jedlo sa považuje za jedno z najdôležitejších v priebehu dňa, preto v tomto pokračovaní predošlého článku si objasníme ako sa čo najlepšie stravovať po tréningu, s cieľom budovať svalovú hmotu. Termín „anabolické okno“ po tréningu je najlepší čas pre doplnenie stratených makronutrientov, ako aj aminokyselín počas tréningu. Doplnenie týchto nutrientov pomáha zlepšiť proteínovú syntézu a doplniť glykogén - palivo do svalov.

Potraviny vhodné po tréningu

Vajcia

Vajcia sú bohatým zdrojom bielkovín a viacerých esenciálnych živín. Vajcia sú ideálnou voľbou po tréningu, pomáhajú načerpať stratenú energiu počas tréningu.

Quinoa

Množstvo vitamínov a živín obsahujú tieto malé semená! Quinoa obsahuje tiež omnoho viac vlákniny a bielkovín, než hnedá ryža! Určite je ideálnou potravinou, keď potrebujete rýchle občerstvenie.

Losos

Omega-3 mastné kyseliny obsiahnuté v tejto rybe budú určite prínosom pre Vaše svaly po cvičení, pretože omega-3 mastné kyseliny dokážu pracovať ako anti-katalizátory a pomáhajú obnoviť svaly, rovnako ako zvýšiť svoj výkon a silu!

Čučoriedky

Potrebujete zvýšiť príjem antioxidantov? Chyť hrsť tejto ovocnej liečiť. Lekári dokonca zistili, že čučoriedky môžu strojnásobiť rýchlosť zotavenia po extrémnom tréningu.

Sladké zemiaky

Táto zelenina obsahuje mnoho vitamínov. Má zdravú dávku sacharidov, vitamínov B6, C, D, horčíka, draslíka a rôznych živín.

Pomarančový džús

Doprajte si fresh z pomarančov po svojom tréningu! Športové nápoje sú určené predovšetkým počas tréningu. Pohár pomarančovej šťavy Vám zabezpečí značné množstvo draslíka, čo je dôležitý elektrolyt na obnovenie hladiny kvapalín. Alebo pridajte pomarančovú šťavu do svojho obľúbeného proteínového koktailu!

Grilované kuracie mäso a miešaná zelenina

Po namáhavom cvičení Vaše telo potrebuje obnoviť všetky živiny stratené počas tréningu. Proteínysacharidy obsiahnuté v tomto jedle Vás naplnia potrebnými dávkami živín a dostanú Vaše telo späť do tip-top stavu.

Vajíčková omeleta s avokádom

Vajcia sú výborným zdrojom bielkovín. Teraz ich zmiešajte s avokádom, aby ste všetky tie dobré tuky dostali späť vo vašej strave. Zabezpečíte ním peknú porciu vitamínov A, D, E a K!

Losos so sladkými zemiakmi

Protizápalové vlastnosti lososa tiež udržujú hladiny inzulínu v normálne, zatiaľ čo sladké zemiaky obnovujú hladiny glykogénu. Jedzte toto jedlo po tréningu, a nebudete zažívať po-tréningové bolesti na ďalší deň.

Ktorú potravinu alebo jedlo radi konzumujete po náročnom tréningu? Máte svoje obľúbené? Napíšte ku komentárom pod článok.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com