Čo je to vlastne Raw jedlo? Ako raw jedlo (Raw food) označujeme potraviny, ktoré nie sú tepelne ani chemicky upravované. Vychádza sa z predpokladu, že tieto úpravy menia výživové hodnoty potravín a takýmito procesmi sa môžu stať potraviny nielenže nezdravé, ale až toxické pre náš organizmus. Raw jedlo alebo inak surová strava.

Potraviny, ktoré sú prospešné pre zdravie Vašej pokožky

Kapusta a špenát

Kapusta a špenát pomáhajú udržať pokožku pevnú, pretože obsahujú fytonutrienty, ktoré poskytujú zvýšenú ochranu pred poškodením slnkom. Špenát je obzvlášť dobrý, pretože je nabitý živinami ako beta-karotén a luteín, ktoré zlepšujú elasticitu pokožky. 

Tip:  Skúste si rozmixovať 3 lyžice kapusty a špenátu raz do týždňa. Každý z nich je vynikajúci ako základ šalátu.

Vlašské orechy a pistácie

Vlašské orechy a pistácie sú bohatým zdrojom vitamínov B a E, ktoré pomáhajú chrániť kožné bunky. Vitamín E je silný antioxidant, ktorý bojuje proti voľným radikálom a oxidácii, ktoré majú za následok skoré starnutie pokožky, zatiaľ čo vitamín B1 zlepšuje krvný obeh a pleť naberá zdravý a mladistvý lesk.

Tip: Za hrsť orechov so zdravými uhľohydrátmi, ako je ovocie, pomáha spomaľovať trávenie a odbúrava cukor.

Čučoriedky a citrón

Čučoriedky sú naplnené antioxidantmi, ktoré zabraňujú starnutiu pokožky. Obsahujú vysoký obsah vlákniny, ktoré pomáhajú eliminovať toxíny spôsobujúce kožné problémy (pupienky). Citrusové plody sú nabité vitamínom C, silný antioxidant, ktorý tiež zvyšuje produkciu kolagénu pre jemnú, vláčnu pokožku.

Tip: Myslite na čerstvé citrusové a čučoriedkové šaláty ako vynikajúce kozmetické ošetrenie, ktoré jete!

Jablká

Rovnako ako citrusové plody, jablká sú tiež veľkým zdrojom vitamínu C – užitočný pre tvorbu kolagénu. Meď u jabĺk napomáha k produkcii melanínu, hnedo-čierny pigment v koži, ktorý chráni hlboké vrstvy tela pred účinkom svetelného a iného žiarenia.

Tip: Pridajte si nasekané jablko do šalátu alebo jogurtu.

Mandľové mlieko

Toto orechové mlieko je skvelé pre Vašu pokožku, pretože obsahuje kolagén, zvýšené množstvo medi, rovnako aj minerálny mangán, ktorý pomáha chrániť pokožku pred UV žiarením.

Tip: Použite mandľové mlieko namiesto kravského, ako nápoj, do cereálií, alebo v zmesi s mrazeným ovocím pre chutné, výživné smoothie.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com