Celkom určite ste už počuli, alebo viete, že cvičenie a pravidelné tréningy znižujú stres a zvyšujú energiu. Takisto aj profesionálni cvičenci niekedy potrebujú iný spôsob zintenzívnenia energie popri tréningu. Keď začnete deň tréningom, môžete sa vystriehnuť chuti do jedla.

Nová štúdia z Brigham Young University (BYU) prišla na to, že ranné cvičenie môže znižovať chuť do jedla. Vedci použili na meranie nervovej aktivity elektródy na vzorke 35 žien, zatiaľ čo v priebehu dvoch dní si pozerali fotky s jedlom. Osemnásť žien malo priemernú normálnu váhu a ďalších sedemnásť žien malo nadváhu.

Prvý týždeň strávili ráno cvičením 45 minút, zatiaľ čo druhý týždeň necvičili vôbec. Obidva týždne ženám ukázali 240 fotografií, z toho 120 s jedlom a 120 fotiek s kvetmi. Potom vedci sledovali u žien príjem stravy a vykonanú aktivitu počas dňa.

Vedci z Brigham Young University (BYU) zistili, že po rannom tréningu pozornosť a reakcie sledovaných žien na fotky s jedlom klesli. Takisto bol zaznamenaný nárast celkovej fyzickej aktivity u žien, ktoré ráno cvičili, bez ohľadu na ich BMI (index telesnej hmotnosti – cca. polovica sledovaných žien bola obézna). V štúdii tiež zistili, že tie ženy, ktoré ráno cvičili nezjedli počas dňa ani viac jedla, aby nahradili kalórie spálené pri cvičení.

Ranný trening

3 jednoduché spôsoby ako dnes získať viac energie

Hýbte sa

Áno, znie to prinajmenšom zvláštne, keď vám na chýbajúcu energiu odporučíme - viac sa namáhať. Ale ak ste unavení, čím viac cvičíte, tým viac energie do seba dostanete. Nemajte strach, nenútime vás do 10 km behu. Stačí ľahký jogging alebo 20-minútová svižná prechádzka okolo miestneho parku a bude vám oveľa lepšie. Vyplavia sa endorfíny, zlepší sa vám nálada a pocítite príval tak potrebnej energie.

Doprajte si jedlo

Je úplne v poriadku dať si výdatné jedlo - len dbajte na to, že to bude hneď na začiatku dňa. Keď sa ráno zobudíte, nenaraňajkujete sa a vaše telo bude po spánku dlhú dobu bez jedla, bude mu chýbať energia. Raňajkovať by ste mali do 30 minút po prebudení - a to bielkoviny (jogurt, tvaroh, syr, šunka), sacharidy (ovsené vločky, müsli, celozrnné pečivo), ovocie alebo zeleninu.

Napite sa

Vedeli ste, že naše telo je tvorené z viac ako 70 % vody? Ak ste dehydrovaní, vaše telo spomalí všetky pochody, "zlenivejú" a vy sa budete cítiť unavení a letargickí, aj keď ste počas noci spali ako nemluvňa. Preto hneď ráno naštartujte metabolizmus pohárom vody s čerstvo vyšťaveným citrónom.

Tip Proteínu:

Vedecké štúdie tiež dokázali, že chuť do jedla potláčajú aj vysoko intenzívne intervalové tréningy HIIT. Vynikajúco pôsobí, na znižovanie chuti do jedla, konzumácia stravy obsahujúcej bielkoviny, ktorá zasýti na dlhšiu dobu a tým nedochádza k prejedaniu sa. Z potravín je to tiež kakaomodrozelené riasy AFA.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Zdroj: livesience.com
Spaľovače tukov, pomocou ktorých je chudnutie efektívne, rýchlejšie a jednoduchšie
Zakúpite tu