loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Fitness raňajky do 10 minút: zdravé, chutné a rýchle

Fitness raňajky do 10 minút: zdravé, chutné a rýchle

Stravovanie

06.09.2019

Prečítané: 149x

Raňajky sú prvým jedlom dňa a to, ako začneš ráno ovplyvní celý tvoj deň. Tak prečo nezačať chutnými a zdravými raňajkami? V tomto článku ti prinášame 3 typy na rýchle, zdravé a veľmi chutné raňajky doplnené o nutričné hodnoty každého jedla.

Ovsená kaša s proteínom, chia semiačkami a nízkokalorickým toppingom

60 gramov ovsených vločiek zalej horúcou vodou a nechaj 5 minút odstáť. Vločky napijú vodu do seba a zmäknú. Prípadne ich môžeš uvariť v hrnci s vodou, čím vznikne ešte jemnejšia konzistencia.

Po zmäknutí vločiek pridaj 40 g vanilkového proteínu, 50 g jahôd a 10 g chia semiačok. Tie absorbujú veľa vody, takže ak je zmes veľmi tuhá, pridaj ešte trocha vlažnej vody. Celú zmes poriadne premiešaj. Na vrch kaše môžeš dať ešte rozkrájanú jahodu a celú zmes polej s 20 ml jahodového toppingu.

Tieto raňajky sú veľmi rýchle a chuťovo ich nič neprekoná. Táto porcia má 434 kalórií, 40 gramov bielkovín, 62 gramov sacharidov, 10 gramov tuku a viac ako 10 gramov vlákniny. Ako vidíš, množstvo kalórií nie je najnižšie a ak je to pre teba vzhľadom na celkový denný príjem kalórií priveľké množstvo, zníž množstvo vločiek. Každých 10 gramov vločiek, ktoré odoberieš predstavuje úsporu 36 kalórií.

V tejto porcii sú všetky potrebné makronutrienty pre tvoje telo vrátane vlákniny, ktorá naštartuje tvoj tráviaci systém.

Ovsená kaša.

Toast s avokádom a benediktínskym vajíčkom

Tento variant raňajok nie je tak nutrične vyvážený ako predošlá ovsená kaša, ale napriek tomu sú tieto raňajky zdravé a veľmi chutné.

Na tento recept budeš potrebovať 2 krajce bielkovinového chleba (2x45 gramov), ktorý má vyšší obsah bielkovín a vlákniny a zároveň menej kalórií ako bežný chlieb. K tomu budeš potrebovať takmer celé avokádo (100 gramov), 2 vajcia, soľ a čierne korenie.

Avokádo ošúp a podľa chuti buď nakrájaj na tenké plátky, ktoré môžeš poukladať na chlieb, alebo ho môžeš v miske roztlačiť vidličkou a natrieť na chlieb ako pomazánku.

Spraviť dobré benediktínske vajíčko vyžaduje trocha tréningu a je možné, že na prvýkrát ti to nevyjde podľa predstáv. Do hrnca nalej vodu so 4 lyžicami octu a priveď ju do varu. Keď voda začne vrieť, stíš plameň, aby bola voda horúca, ale aby nebublala. To by celé vajíčko pokazilo. Rozbi vajíčko do šálky, vareškou rozvír vodu a do stredu jemne vlej vajíčko, aby sa vo vode čo najmenej roztieklo. Ak to spravíš s citom, malo by držať pokope. Prípadne, ak ti to takto nejde, môžeš si vajíčko rozbiť do naberačky a tú vložiť pomaly do vody. Vďaka tomu ostane vajíčko ucelené a nerozbije sa. Vajcia nerob dlhšie ako 4 minúty, inak nebudú žĺtka tekuté. Po vytiahnutí vajíčka z vody ho polož na avokádo a rozrež ho v polovici, aby sa žĺtko roztieklo po celom chlebíku. Nakoniec môžeš celý chlieb posoliť a pokoreniť.

Tieto raňajky sú kalorickou bombou a pre ženy s nižším kalorickým príjmom odporúčam len polovičné množstvá, teda len jeden chlebík s jedným vajíčkom. Vďaka vyššiemu obsahu tuku ťa tieto chlebíky zasýtia na veľmi dlhú dobu.

Nutričné hodnoty na 2 chlebíky sú nasledovné: 635 kalórií, 31 gramov bielkovín, 33 gramov sacharidov, 44 gramov tuku a 10 gramov vlákniny.

Toast s avokádom a Benediktínskym vajíčkom.

Proteínové palacinky s čučoriedkami

Palacinky má rád každý, avšak tie štandardné obsahujú priveľa kalórií a najmä cukru a tuku. Ak chceš, môžeš si pripraviť ich fit verziu s oveľa lepšími nutričnými hodnotami.

Čo na to budeš potrebovať? Základom je 40 gramov proteínu. Je na tebe, či ti vyhovuje viac čokoládový, vanilkový alebo jahodový. Zmixuj 50 gramov ovsených vločiek na jemnú múku, pridaj proteín, štipku prášku na pečenie, jedno celé vajce a 100 ml nízkotučného mlieka. Celú zmes dôkladne vymiešaj, aby v nej neboli hrudky.

Na panvicu nastriekaj olej v spreji a vylej polovicu zmesi. Na hotové palacinky môžeš dať 50 gramov čučoriedok. Tie príjemne osviežia palacinky a dodajú celému receptu šťavnatosť a dôležité vitamíny. Samozrejme, je len na tebe, ako si tento recept upravíš. Môžeš na palacinky natrieť dia džem, proteín rozrobený s vodou, nízkokalorický topping, tvaroh so sladidlom alebo smotanový jogurt. Fantázii sa medze nekladú a vďaka nekonečnej možnosti náplní môžeš mať inú alternatívu tohto receptu každý deň v roku.

Nutričné hodnoty tejto porcie sú nasledovné: 474 kalórií, 46 gramov bielkovín, 47 gramov sacharidov, 12 gramov tuku a 5 gramov vlákniny.

Proteínové palacinky s čučoriedkami.

A ak už vieš, čo budeš raňajkovať, ale nemáš fantáziu, čo si pripraviť na zvyšok dňa, prečítaj si náš článok s tipmi na jedlá s vysokým obsahom bielkovín.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Jedlo pred tréningom: 4 recepty pre krajšie svaly

Jedlo pred tréningom: 4 recepty pre krajšie svaly

Každý, kto pravidelne číta náš blog iste vie, že okrem kvalitného tréningu je potrebné dodržiavanie jedálnička zloženého z kvalitných a nutrične hodnotných potravín. To znamená, že na to, aby si si vybudoval svalnatú postavu budeš potrebovať viacero základných makronutrientov. Budeš potrebovať najmä bielkoviny, ktoré telo potrebuje na tvorbu novej svalovej hmoty. Taktiež budeš potrebovať sacharidy ako zdroj energie do tréningu a tuk kvôli správnej funkcii tvojho hormonálneho systému. Samozrejme, všetky tieto makronutrienty majú aj ďalšie dôležité funkcie a preto by si ani jeden z nich nemal obmedziť na nulu. Okrem bielkovín, sacharidov a tukov nezabúdaj ani na správny príjem vlákniny, aby tvoj tráviaci trakt fungoval ako má a aby si dokázal z jedla vyťažiť maximum.

Rýchly recept na zdravú pizzu bez múky

Rýchly recept na zdravú pizzu bez múky

Medzi najčastejšie fit recepty, ktoré chce každý prerobiť na zdravú verziu a ktoré mu aj najviac chýbajú sú palacinky a pizza. V dnešnom článku si ukážeme dva recepty na zdravú a bielkovinovú verziu pizze, na akú si zvyknutý. Samozrejme, ak máš dostatočný kalorický deficit, môžeš si dať aj normálnu pizzu. Avšak, ak nemáš toľko voľných kalórií a chceš aj zdravšiu verziu, vyskúšaj niektorý z týchto receptov.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO