loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Zmierni bolesti a skrášli pleť. Aké sú účinky čistého kolagénu?

Zmierni bolesti a skrášli pleť. Aké sú účinky čistého kolagénu?

Zdravie a krása

14.07.2020

Prečítané: 268x

Kolagén je doplnok výživy, ktorý naberá postupne viac a viac na popularite. Ako možno vieš, kolagén je bielkovina. To by mohlo naznačovať, že je vhodný najmä na budovanie svalov. Áno, má účinky na naberanie svalovej hmoty, ale na to existujú aj oveľa kvalitnejšie proteíny ako tie kolagénové. Avšak, vieš ho využiť najmä na posilnenie kĺbov a šliach a na zlepšenie kvality nechtov, vlasov a pokožky. Najbežnejšie predávaným variantom je tzv. hydrolyzovaný kolagén. Vďaka hydrolyzácii je pre telo jednoducho a rýchlo využiteľný. Poďme si o tomto suplemente povedať viac.

Nie je kolagén ako kolagén

Kolagén je bielkovina, ktorá je najviac zastúpená v ľudskom tele. Je základnou stavebnou hmotou podporných tkanív. Existuje viacero typov kolagénov a označujú sa rímskymi číslami od I po XXVII, teda až po číslo 27. Najvýznamnejšie pre ľudské telo sú kolagény typu I. až V. (1 až 5).

Kolagén I. typu je najrozšírenejší v tele a vyskytuje sa napr. v pokožke, kostiach, cievach, zuboch a šľachách. Tvorí 75-80 % ľudskej pokožky. Pre jej dobrý vzhľad sa ti najviac oplatí užívať kolagén I. a III. typu. Tie sú v nej najzastúpenejšie. Na rozdiel od kolagénu II. typu nemá významné účinky na kĺby, ale podporuje kvalitu tvojich vlasov a nechtov.

Zmierni bolesti a skrášli pleť. Aké sú účinky čistého kolagénu?

Kolagén II. typu je zložkou kĺbovej chrupavky. Jeho užívanie pomáha udržiavať kĺby zdravé.tejto štúdii podávali 250 ľuďom 10 g hydrolyzovaného kolagénu po dobu šiestich mesiacov. Výsledkom bolo zistenie, že títo ľudia zaznamenali zlepšenie zdravia kolenného kĺbu. Najväčšie zlepšenie bolo zaznamenané u ľudí s najväčším poškodením kĺbu a u ľudí, ktorí zvykli prijímať zo stravy menej menšie množstvo mäsa.

Kolagén II. typu je prospešný nielen pre ľudí s existujúcimi problémami, ale aj pre zdravých ľudí ako prevencia. Dokonca, v tejto štúdii bolo pozorované zlepšenie rozsahu pohybu v kolene až o 8 stupňov. Nedenaturovaný kolagén tiež veľmi dobre účinkuje u ľudí s osteoartritídou. Zlepšuje mobilitu a znižuje bolesť kĺbov. V tejto štúdii vedci zistili, že má pre týchto ľudí dokonca lepší účinok ako kombinácia chondroitínu a glukosamínu, čo sú látky používané v kĺbových výživách.

Zmierni bolesti a skrášli pleť. Aké sú účinky čistého kolagénu?

Aké sú jeho ďalšie benefity?

Funkcia kolagénu na krásu a zdravie pokožky je nesporná a potvrdzujú ju viaceré štúdie. Kolagénu je v pokožke s narastajúcim vekom stále menej a menej a práve jeho dopĺňanie dokáže oddialiť charakteristické znaky starnutia ako vrásky či suchú pleť. Kolagén tvoju pleť spevňuje, zlepšuje jej elasticitu a hydratáciu.

Tieto tvrdenia potvrdzuje aj táto štúdia, v ktorej podávali dvom skupinám žien 2,5-5 gramov kolagénu alebo placebo v priebehu 8 týždňov a sledovali zmeny v elasticite pokožky, jej hydratácii, transepidermálnej straty vody a drsnosti pokožky. Tieto ženy nemali žiadne vedľajšie účinky (kolagén je úplne bezpečný) a výrazne sa im zlepšila kvalita pleti.

Okrem pleti pomáha aj tvojim nechtom, ktoré sú vďaka kolagénu menej krehké. Ak máš veľmi lámavé nechty, skús prijímať kolagén a o niekoľko týždňov by sa mala ich kvalita výrazne zlepšiť.

Zmierni bolesti a skrášli pleť. Aké sú účinky čistého kolagénu?

Kolagén ti nedodá len krásu v podobe zdravých vlasov, nechtov a pokožky, ale aj zdravie srdcovocievneho systému. Ako bolo spomenuté už na začiatku článku, kolagén sa nachádza aj v cievach a rovnako ako spevňuje pokožku a vlasy, tak spevňuje aj tepny a cievy. Pri nízkom príjme kolagénu môže dochádzať k ich oslabeniu, strate pevnosti a elasticity a neskôr až k ateroskleróze, teda zužovaniu ciev. To je nebezpečné kvôli zvýšenému riziku infarktu.

Dávkovanie

V doplnkoch výživy sa nachádza najmä hydrolyzovaný kolagén z hovädzieho dobytka, vaječných škrupín či z rýb. Kolagén sa užíva v jednotkách gramoch denne. Každý výrobok má svoje odporúčané dávkovanie, ktoré by si mal dodržiavať, ale netreba sa báť ani vyšších dávok (10 gramov denne a viac). Jeho užívanie je úplne bezpečné a nemá žiadne vedľajšie účinky. Môžeš ho užívať spolu s jedlom, ale aj samostatne ako nápoj. Užívanie kolagénu sa môže kombinovať aj s užívaním iných doplnkov výživy a môže sa užívať dlhodobo bez potreby jeho vysadenia na určitú dobu.

Pri nedenaturovanom kolagéne je denná dávka približne 40 mg a rovnako ako pri hydrolyzovanom kolagéne, ani tu vyššie dávky nemajú nežiaduce účinky.

Ak chceš prijímať kolagén z potravín, najlepším zdrojom je klasický vývar z kostí. Okrem kolagénu obsahuje aj vápnik, horčík, fosfor a chondroitín. Ďalším zdrojom je hydina, resp. všetky spojivové tkanivá. Takže ak chceš prijať dostatok kolagénu, upeč si kura a poriadne pooberaj aj všetky kosti - nielen samotné mäso. Ryby majú tiež veľa kolagénu, ale najviac je ich v častiach, ktoré nejeme - hlava či šupiny. Ak ti chutí koža z rýb, zjedz ju. Obsahuje oveľa viac kolagénu ako mäso.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Super kolagén s obsahom zmesi štyroch kolagénových peptidov a kyseliny hyalurónovej
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Tréningový plán na chudnutie pre ženy: Ako sa zbaviť prebytočných kíl?

Tréningový plán na chudnutie pre ženy: Ako sa zbaviť prebytočných kíl?

Navrhnutie tréningového plánu, ktorý bude fungovať každému, perfektne mu bude vyhovovať a bude ho baviť je nemožné. Ak by to tak nebolo, tak by tréneri, ktorí sa živia tvorbou tréningových a stravovacích plánov mali výrazne menej práce ako teraz. Stačil by ti jednoduchý rozpis a každý by cvičil to isté. Každý z nás je iný, máme odlišné telá, dĺžky končatín, mobilitu a niektoré postupy a cviky nám vyhovujú inak ako ostatným. Preto je najlepšou voľbou u ľudí, ktorí už majú niečo odcvičené personalizovanie tréningového plánu.

BMI index: Jednoduchý spôsob, ako zistiť, koľko by ste mali zhodiť

BMI index: Jednoduchý spôsob, ako zistiť, koľko by ste mali zhodiť

O skratke BMI si už určite počul. Je to číslo, ktoré hovorí o tom, či máš zdravú hmotnosť, nadváhu, alebo by si mal pribrať. Využíva sa najmä pre zdravotné štatistiky na celom svete. V dnešnom článku si povieme o tom, ako si môžeš vypočítať svoje BMI, čo toto číslo znamená a či je hodnota, ktorá ti z výpočtu vyjde smerodajná a mal by si podľa nej nastaviť svoje ďalšie ciele v stravovaní.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO