loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Veľké svaly časť II.: Radí 4-násobný Mr. Olympia Jay Cutler

Veľké svaly časť II.: Radí 4-násobný Mr. Olympia Jay Cutler

Tréning

28.02.2015

Prečítané: 6100x

Niekoľko tipov pre zlepšenie vášho tréningu

Jesť, jesť a ešte viac jesť!

Keď bol Jay mládencom teda teenangerom, keď ešte žil na farme, si doslova kupoval celú kravu, teda aby som to upresnil jedol nespočetné množstvo hovädzieho mäsa. Predtým než dosiahol vek 20 rokov, mal Jay cez 125 kg a to dosiahol tak, že trénoval ťažko a ešte viac jedol. Jedával denne šesť a viac krát a to jedlo s obsahom hlavne bielkovín (bielkovín z mäsa a vajec).

Vyhnite sa „šokovým terapiám“

Jay mal týmto na mysli, že nespomína si, že by robil 30 idúcich sérií drepov po sebe, alebo robil gigantické série zakončených oddychom s hlavou v záchodovej mise (teda zvracaním). Nikdy netrénoval biceps a triceps v supersériách. Jednoducho sa držal toho čo mu zaberalo, jeho jednoduchého plánu a poviem Vám, že ten program nezahŕňal všetky tie šokové terapie z pekla o ktorých sa možno dnes dočítate na mnohých stránkach. 

Budujte svaly z rôznych uhlov

Naučil sa aj to, že ako umiestnil nohu, povedzme na platformu v legpresse, tak mu aj svaly budú zaberať, či ako uchopí činku tak sa zapoja rôzne svaly paží, čiže v tomto môžete aj vy zaexperimentovať trošku. A tak keď zistil ako mu to zaberá to vedel na sebe aplikovať, keď chcel zlepšiť niečo na svojej postave.

Zostaňte celoročne vo forme

Kde nájdeme fotky tučného Jaya? Počas svojej kariéry ostával Jay vždy v peknej forme, doslova javiskovej. Tuk je zlý pre tento šport. Kardio počas celého roku držalo jeho telo v peknej forme a hlavne aj čo sa kondície týka je kardio výborným pomocníkom. Taktiež potom vedel lepšie koľko sa mu podarilo nabrať svalovej hmoty a celkovo nebolo toľko práce, keď sa pripravoval na súťaže.

Improvizujte vaše tréningy

Jay má hrubý náčrt jeho tréningu, ako bude napredovať, ale nič nerobí podľa nejakých podrobných „skrípt“. Namiesto toho, skôr analyzuje, ako jeho svaly reagujú a podľa toho volí nástroje. Často počas jeho tréningu (povedzme v polovičke) s jeho sparing-partnerom zastavia a zhodnotia koľko vykonali sérií, cvikov a čo by mali robiť ďalej.

Autor: Ing. Radoslav Filip • Foto: bestmotivation.com
Ak chcete budovať čistú svalovú hmotu, alebo vyrysovať, bez proteínov sa jednoducho nezaobídete
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

4 stratégie pre zlepšenie svalových prírastkov

4 stratégie pre zlepšenie svalových prírastkov

Určite viete, že jeden z najlepších pocitov intenzívneho silového tréningu je prebytok krvi, ktorá naplní vaše svaly a to poznáme pod slovom napumpovanie. „Napumpovanie“ svalov poskytuje (i keď dočasný) pocit eufórie, keďže vaše svaly sa zväčšia doslova pred vašimi očami. Avšak z hlbšieho pohľadu, do tohto javu zisťujeme, že napumpovanie, nie je len dočasný jav, ktoré zvýši svalovú hmotu a vaše ego samozrejme. Podľa niekoľkých štúdií svalové napumpovanie skutočne zväčšuje svaly a to dlhodobo.

Chrbát podľa Doriana Yatesa!

Chrbát podľa Doriana Yatesa!

Dnes vám prezradím tréning, ktorý Dorian používal úspešne šesť rokov, kým od roku 1992 nezačal trénovať systémom „Heavy Duty“, kde prešiel na 1 sériu každého cviku.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO