loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
V akej situácii ti dokáže pomôcť dextróza?

V akej situácii ti dokáže pomôcť dextróza?

Doplnky výživy

04.08.2017

Prečítané: 4843x

O dextróze si už určite počul. Jej prezývkou je aj glukóza a má naozaj, ale že naozaj vysoký GI (glykemický index). Ľahko sa vstrebáva a je to jednoduchý sacharid, ide teda o rýchlo využiteľnú energiu. Používa sa nielen medzi milovníkmi sladkého, ale obľubujú ju aj športovci. Krátkodobo ňou zvýšiš hladinu inzulínu a svaly tak získajú stratenú energiu.

Dextróza: vďaka vysokému GI je super aj v posilke

Glykemický index vlastne sleduje mieru, akou je sacharid absorbovaný do tela. Čím je GI vyšší, tým rýchlejšie sa dostane do krvného obehu. Práve dextróza má veľmi vysoké GI (100) a preto sa absorbuje rýchlo, čím ti aj okamžite dodá ďalšiu energiu, ktorú môžeš spáliť pri tréningu.

Vďaka vysokému GI dextróza vyvoláva rapídne zvýšenie obsahu inzulínu v krvi. Inzulín potom putuje aj priamo do svalov, do ktorých túto energiu prenáša. A práve vďaka nemu pri cvičení potom nespaľuješ svalovú hmotu, ale sacharid.

Dá sa dextróza použiť aj pri výdržových športoch?

Odpoveď je áno, dá. Aj keď najčastejšie sa používa ľuďmi, ktorí sa snažia nabrať svaly alebo váhu, môžeš si ju dať aj vtedy, ak dlhodobo beháš. Pred a počas tréningu popíjaj niektorý zo športových drinkov, ako je napr. Gatorade. To by ti malo dať dostatok dextrózy, ktorú tvoje telo spáli.

Kto môže získať z dextrózy najviac?

Ako sme spomenuli, dextróza sa hodí aj v prípade, ak chodíš do posilky, ale aj v prípade dlhších, záťažových športov. Ak chceš nabrať váhu a svalovú hmotu, daj si dextrózu tesne po tréningu, aby ju telo ihneď zužitkovalo.

Dextróza od firmy Vision Nutrition

Kedy a koľko dextrózy užívať?

Toto je relatívne individuálne. Dextrózu môžeš prijímať aj pred, počas, ale aj po tréningu. Ak si jej dáš naraz priveľa, môže to byť zlé – tvoje telo totiž nezvládne prijatú energiu spáliť a uloží ju teda medzi tukové zásoby. Podľa niektorých štúdií je najlepšie prijať 60 – 75 g dextrózy ihneď po tréningu. Dosiahneš tak spomínaný inzulínový vrchol.

Najúčinnejšia je dextróza vtedy, keď sa spojí so srvátkovým proteínom a glutamínom. Inzulínový vrchol totiž tento proteín a glutamín prenesie priamo do svalových buniek spolu s dextrózou extrémne rýchlo.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Monosacharidy, oligosacharidy, čo to všetko znamená?

Monosacharidy, oligosacharidy, čo to všetko znamená?

Sacharidy nie sú zlé! Nie, nejdeme zakladať politickú stranu založenú na programe „neodsudzujte sacharidy“. V dnešnom článku ti chceme raz a navždy povedať, že sacharidy môžu byť aj dobré. Ako pri všetkom, aj tu si treba vyberať. Pretože dnešná doba nám poskytuje širokú škálu výberu, túto možnosť aj naozaj využi a vyber si tie správne.

Ako skrotiť chuť na sladké

Ako skrotiť chuť na sladké

Silná chuť na sladké je nepriateľ asi každého, kto sa snaží držať kalorický deficit s obmedzovaním junk foodu a sladkostí. Tí so silnejšou vôľou (napr. súťažní kulturisti) dokážu odolávať čokoláde a iným dobrotám aj v tých najtvrdších diétach. Ostatní, ktorí túto schopnosť nemajú až tak vyvinutú často bojujú s tým, že si chcú dať niečo sladké. A keď zhrešia, často to má za následok prekročenie kalorického limitu a tým aj zničenie snahy o schudnutie.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO