loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Trápi vás nadúvanie? Vyskúšajte tieto potraviny!

Trápi vás nadúvanie? Vyskúšajte tieto potraviny!

Stravovanie

03.03.2015

Prečítané: 6659x

Ste unavení, máte pocit plnosti? Väčšinu z nás trápi nafúknuté brucho a pocit plnosti počas večierku a často aj nasledujúci deň. Nadúvanie môže vznikať z potravín produkujúcich plyn, potravinové alergie, alebo vysoko spracované potraviny, ktoré spôsobujú zadržiavanie vody. Jesť pomaly a vyhnúť sa sýteným nápojom Vám pomôže zmierniť tieto chúlostivé problémy.

Prinášame vám zoznam potravín, ktoré môžu pomôcť s „nafúknutým“ bruchom. Ak budete konzumovať niekoľko z nich v pravidelných intervaloch môžete sa vyvarovať od pocitu plnosti a nepríjemného nadúvania.

5 potravín, ktoré pomôžu s nadúvaním

Avokádo 

Je na prvom mieste v účinnosti a boji proti nadúvaniu. Obsahuje viac draslíka ako banán. Draslíkom obohatené potraviny môžu pomôcť vyplaviť prebytok sodíka z tela. Avokádo má krémovú štruktúru, ktorá výborne dochutí lahodné sendviče a šaláty. Môžete tiež začleniť avokádo do svojho obľúbeného smoothie.

Ananás

Symbol pohostinnosti. Obsahuje prírodný enzým bromelain. Bromelain môže pomôcť s rôznymi zažívacími problémami, vrátane nadúvania a zažívacích ťažkostí. Toto "welcome" ovocie má tiež vysoký obsah vlákniny a bohaté na antioxidanty, ktoré sú účinné pri detoxikácii organizmu. Ananás je vynikajúci sám o sebe a mieša sa do smoothie, alebo sa pridáva do ovocných šalátov.

Špargľa

Známa ako prírodné diuretikum. Táto elegantná zelenina s vysokým obsahom vlákniny, podporuje zdravý zažívací trakt. Špargľa sa výborne hodí k mäsu a s plodmi mora. Vychutnajte si ju dusenú, pečenú, alebo aj grilovanú.

Fenikel

Bylina, plná antioxidantov, esenciálnych olejov, vitamínov, minerálov a vlákniny. Niektoré z éterických olejov nachádzajúcich sa v semenách feniklu, môžu pomôcť a predchádzať nadúvaniu tým, že podporujú priaznivé prostredie pre vstrebávanie a trávenie živín. Vyskúšajte fenikel potrúsiť navrch zeleninového šalátu, do jogurtu, alebo na čerstvé morské plody.

Zázvor

Je jedným z našich najobľúbenejších bylín a už dlho sú známe jeho upokojujúce účinky na žalúdok. Zázvor môže tiež pomôcť znížiť nafúknutý žalúdok, čo spôsobujú potravín produkujúce plyn. Čerstvý zázvor dodáva ľahko sladkastú a pikantnú chuť na ázijské pokrmy, rovnako ako do džúsov, koktailov a polievok.

Ak vás trápia tráviace problémy a nadúvanie, vyskúšajte týchto pár potravín a nezabudnite nám dať vedieť aké to bolo po konzumácii!

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com
Výživové doplnky pre ochranu tráviaceho traktu, dobré trávenie a vylučovanie a tiež podporujúce celkovú imunitu
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO