Ste unavení, máte pocit plnosti? Väčšinu z nás trápi nafúknuté brucho a pocit plnosti počas večierku a často aj nasledujúci deň. Nadúvanie môže vznikať z potravín produkujúcich plyn, potravinové alergie, alebo vysoko spracované potraviny, ktoré spôsobujú zadržiavanie vody. Jesť pomaly a vyhnúť sa sýteným nápojom Vám pomôže zmierniť tieto chúlostivé problémy.

Prinášame vám zoznam potravín, ktoré môžu pomôcť s „nafúknutým“ bruchom. Ak budete konzumovať niekoľko z nich v pravidelných intervaloch môžete sa vyvarovať od pocitu plnosti a nepríjemného nadúvania.

5 potravín, ktoré pomôžu s nadúvaním

Avokádo 

Je na prvom mieste v účinnosti a boji proti nadúvaniu. Obsahuje viac draslíka ako banán. Draslíkom obohatené potraviny môžu pomôcť vyplaviť prebytok sodíka z tela. Avokádo má krémovú štruktúru, ktorá výborne dochutí lahodné sendviče a šaláty. Môžete tiež začleniť avokádo do svojho obľúbeného smoothie.

Ananás

Symbol pohostinnosti. Obsahuje prírodný enzým bromelain. Bromelain môže pomôcť s rôznymi zažívacími problémami, vrátane nadúvania a zažívacích ťažkostí. Toto "welcome" ovocie má tiež vysoký obsah vlákniny a bohaté na antioxidanty, ktoré sú účinné pri detoxikácii organizmu. Ananás je vynikajúci sám o sebe a mieša sa do smoothie, alebo sa pridáva do ovocných šalátov.

Špargľa

Známa ako prírodné diuretikum. Táto elegantná zelenina s vysokým obsahom vlákniny, podporuje zdravý zažívací trakt. Špargľa sa výborne hodí k mäsu a s plodmi mora. Vychutnajte si ju dusenú, pečenú, alebo aj grilovanú.

Fenikel

Bylina, plná antioxidantov, esenciálnych olejov, vitamínov, minerálov a vlákniny. Niektoré z éterických olejov nachádzajúcich sa v semenách feniklu, môžu pomôcť a predchádzať nadúvaniu tým, že podporujú priaznivé prostredie pre vstrebávanie a trávenie živín. Vyskúšajte fenikel potrúsiť navrch zeleninového šalátu, do jogurtu, alebo na čerstvé morské plody.

Zázvor

Je jedným z našich najobľúbenejších bylín a už dlho sú známe jeho upokojujúce účinky na žalúdok. Zázvor môže tiež pomôcť znížiť nafúknutý žalúdok, čo spôsobujú potravín produkujúce plyn. Čerstvý zázvor dodáva ľahko sladkastú a pikantnú chuť na ázijské pokrmy, rovnako ako do džúsov, koktailov a polievok.

Ak vás trápia tráviace problémy a nadúvanie, vyskúšajte týchto pár potravín a nezabudnite nám dať vedieť aké to bolo po konzumácii!

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com
Výživové doplnky pre ochranu tráviaceho traktu, dobré trávenie a vylučovanie a tiež podporujúce celkovú imunitu
Zakúpite tu