Máte problém so spomaleným metabolizmom? Nechajte sa inšpirovať našimi piatimi tipmi a prejdite pomalej látkovej výmene cez rozum!

Spáľte viac kalórií bez zvýšenej námahy

1. Jedzte správne, prežúvajte

Dôkladným prežúvaním ovocia, zeleniny a celozrnných výrobkov s vysokým obsahom vlákniny spotrebuje Vaše telo  viac energie na trávenie, čo prispieva k nárastu spaľovania kalórií o 10 percent. Jedzte tieto potraviny v surovom stave, aby ste z nich mali čo najväčší osoh pri zrýchľovaní metabolizmu.

2. Nevynechávajte bielkoviny zo stravy

Bielkoviny tiež vyžadujú viac energie na trávenie a zároveň udržiavajú pocit plnosti a spokojnosti. Dostatočný prísun bielkovín v strave, spojený s pravidelnou fyzickou aktivitou Vám pomôže zrýchliť metabolizmus.

3. Zatlačte na seba

Tesne pred každým jedlom a občerstvením urobte 20 až 50 drepov (počet drepov si zvoľte podľa svojich síl). Krátke, ale intenzívne cvičenie môže viesť k spáleniu až 200 kalórii za deň. Takisto spálite viac tuku.

4. Pite zelený čaj alebo vodu

Zelený čaj obsahuje katechín – antioxidant,  ktorý regeneruje metabolizmus. Ak nemáte radi zelený čaj, pite čistú odstatú resp. prefiltrovanú vodu, aby nedošlo k dehydratácii, ktorá môže spomaliť metabolizmus.

5. Odpočívajte, nestresujte sa

Stres vedie k prejedaniu sa vysoko kalorickými jedlami, čo môže spomaliť Váš metabolizmus. Preto je veľmi dôležité robiť si v práci prestávky. Ak máte sedavé zamestnanie, meditácia nemusí byť pre Vás najlepšou voľbou. Ako ukázali štúdie sedenie hodinu a viac denne znižuje tvorbu enzýmov na spaľovanie tukov až o 90percent. Vstaňte, zatancujte si na svoju obľúbenú hudbu, dajte si aspoň 5 minút svižnej chôdze alebo sa len tak ponaťahujte.

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com