Ak chcete zväčšiť svalovú hmotu, silu pri tréningu, zlepšiť Váš tréning, schudnúť alebo si udržať váhu, mali by ste vyvážiť stravovanie a cvičenie. Najlepší spôsob ako to dosiahnuť je aby ste vhodnými potravinami natankovali svoje telo pred a po cvičení. Tým zabezpečíte svojmu telu potrebné živiny k spaľovaniu tukov a rastu svalovej hmoty.

Takže predstavte si, ste v polovici tréningu keď zrazu začnete strácať energiu a pohyblivosť. Začnete odpočítavať minúty alebo opakovania, ktoré Vám zostávajú v tréningu. Cvičenie sa stane pre Vás neznesiteľné a takmer nemožné ho zvládnuť celé, pretože ste zabudli sa najesť vopred. Po príchode domov z fitka, budete mať chuť na čokoľvek a zjete všetko, nech je to zdravé alebo nie. Pravdou je, že keď neviete aké potraviny sú najvhodnejšie pred a po tréningu, môžete tak brániť chudnutiu a všetkým cieľom dáte zbohom.

Potraviny vhodné pred tréningom

Banány

Jedzte nakrájaný banán, ktorý Vám poskytne dostatočné palivo k napumpovaniu pred Vaším každodenným cvičením. Draslík obsiahnutý v banánoch tiež pomáha udržiavať svaly a nervové funkcie v normále.

Ovsené vločky

Toto občerstvenie je plné vlákniny, ktoré má za následok trvalé uvoľňovanie sacharidov do krvného obehu. Taktiež vločky zabezpečujú stály prúd energie počas tréningu!

Kofeín

Ak pijete kávu pravidelne, môžete ju dokonca zahrnúť do pred-tréningového občerstvenia. Pomôže Vám udržať energiu hore, rovnako aj koľko tuku Vaše telo spáli počas tréningu! Môžete pridať expresso/ristretto do Vášho pred-tréningového nápoja.

Sušené ovocie

Máte uponáhľaný deň, utekáte do posilňovne a potrebujete rýchle občerstvenie pred cvičením. Dajte si za hrsť sušeného ovocia, aby sa zvýšila Vaša energia.

Grécky jogurt s kúskami orechov

Perfektné občerstvenie pred dlhým behom. Jogurt je veľmi ľahký na žalúdok a nezaťaží Vás pred behom, orechy zabezpečia, že hladina inzulínu neklesne. Pozor však na množstvo orechov, dajte si ich len pár kúskov, pretože väčšie množstvo Vás môže spomaliť kvôli dlhšiemu tráveniu.

Celozrný toast s plátkami banánu a škoicou

Tento skvelý sendvič zložený z jednoduchých sacharidov je super ľahko stráviteľný a udrží Vaše telo v pohode v priebehu i po najnáročnejšom tréningu!

Smoothie

Báječné občerstvenie keď ste na cestách. Dnes už na každom kroku a takmer v každom nákupnom centre nájdete smoothie stánok kde si môžete zostaviť vlastný nápoj alebo vybrať z pestrej ponuky. Ak chcete silnejší koktejl, ktorý Vás aj viac zasýti, pridajte si grécky jogurt.

Arašidové maslo natreté na celozrnný chlieb/bagetu

Arašidové maslo Vám prinesie báječné a výživné občerstvenie pred cvičením. Zvýši Vám energetickú hladinu a zaistí dobrú hladinu cukru v krvi. Môžete ho pridávať do ovsených vločiek, nápojov z proteínov, gainerov alebo do tvarohu. Výborne sa hodí k proteínovým palacinkám. Mňam.

Ovsené vločky s čerstvým ovocím

Toto je jedlo je vždy o niečo silnejšie ako ostatné, hlavne spôsobom akým Vám pomôže. Telu trvá dlhšie kým ho strávi, aby ste zabezpečili, že budete mať stály prúd energie pri cvičení. 

Dobrú chuť priatelia :-) Ktoré občerstvenie z tohto zoznamu konzumujete pred cvičením? Ja zbožňujem snáď všetko :-)

V najbližšom blogu Vám prinesiem superpotraviny vhodné aj po tom najnáročnejšom tréningu! 

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Foto: Dreamstime.com