loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Málo a zle spíš? Inšpiruj sa našimi tipmi pre dobrý spánok

Málo a zle spíš? Inšpiruj sa našimi tipmi pre dobrý spánok

Zdravie a krása

08.12.2021

Prečítané: 514x

Všetci vieme, ako sa vďaka dobrému spánku cítime - svieži, plní energie a pripravení na nový deň. Niekedy je však ťažké dopriať si toľko potrebný odpočinok, najmä keď sme vystavení stresu. A ak sa v noci dobre nevyspíš, budeš mať málo energie aj nasledujúci deň. Pripravili sme pre teba tipy, ktoré ti pomôžu lepšie spať a zvýšiť nie len kvantitu, ale aj kvalitu spánku.

Tipy na zlepšenie kvality spánku

Vytvor si pravidelný spánkový režim a čo najviac sa ho drž. Chodenie do postele a vstávanie v rovnakom čase každý deň pomôže tvojmu telu dostať sa do rutiny a uľahčí ti zaspávanie.

Pred spaním sa vyhýbaj kofeínu, alkoholu a nikotínu. Kofeín ťa môže udržať v stave bdelosti ešte 6 hodín po jeho vypití, zatiaľ čo alkohol narúša normálne spánkové vzorce a sťažuje zaspávanie. Nikotín je tiež stimulant, ktorý môže narušiť našu schopnosť zaspať.

Málo a zle spíš? Inšpiruj sa našimi tipmi pre dobrý spánok

Uisti sa, že tvoja spálňa je tmavá, tichá a chladná. Ak sú v miestnosti nejaké zdroje svetla, skús použiť závesy, žalúzie alebo masku na oči. Prístroje na tlmenie bieleho šumu alebo štuple do uší môžu tiež pomôcť utlmiť akýkoľvek hluk, ktorý by mohol rušiť spánok.

Vyhni sa práci alebo používaniu elektronických zariadení v posteli. Modré svetlo z obrazoviek môže potlačiť tvorbu melatonínu, hormónu, ktorý nám pomáha zaspať. Daj si oddych od elektroniky aspoň 30 minút pred spaním, aby sa telo stihlo uvoľniť a pripraviť na spánok.

Málo a zle spíš? Inšpiruj sa našimi tipmi pre dobrý spánok

Cvič počas dňa! Cvičenie uvoľňuje endorfíny, ktoré majú na telo upokojujúci účinok a môžu ti pomôcť ľahšie zaspať. Daj si pozor na to, aby si necvičil príliš neskoro, pretože by ťa to mohlo namiesto spánku nabudiť.

Jedz zdravé potraviny a vyhýbaj sa konzumácii veľkých porcií jedla neskoro večer. Potraviny s vysokým obsahom cukru alebo kofeínu môžu sťažovať zaspávanie a spracované potraviny môžu spôsobiť, že sa budeš cítiť pomalý a unavený. Posledné jedlo sa snaž zjesť aspoň dve hodiny pred spaním.

Počas dňa pi veľa vody, ale vyhýbaj sa pitiu tekutín pred spaním. Keď piješ tekutiny blízko času spánku, môže sa stať, že sa v noci budeš musieť zobudiť a ísť na toaletu, čo narúša spánkový cyklus.

Ideálna teplota na spánok je približne 18 °C. Ak je v izbe príliš chladno, môžeš mať problémy so zaspávaním a udržaním spánku. Taktiež, ak je v izbe príliš teplo, môžeš mať tiež problémy so spánkom a nebudeš schopný zaspať. Nezabudni primerane nastaviť teplotu v miestnosti, aby si si zabezpečil dobrý spánok. Pred spaním aj poriadne vyvetraj miestnosť.

Pred spaním si precvič niektoré relaxačné techniky. Joga, meditácia alebo hlboké dýchacie cvičenia môžu pomôcť podporiť pocit pokoja a uvoľnenia, ktorý môže viesť k lepšiemu spánku.

Ak máš stále problémy so spánkom (aj po upravení všetkých predošlých bodov), poraď sa so svojím lekárom o možných riešeniach. Nespavosť môže spôsobovať nejaký základný zdravotný problém alebo lieky, ktoré užívaš a ktoré narúšajú tvoj spánok. Lekár ti pomôže nájsť najlepšie riešenie, príp. ak užívaš nejaké lieky, navrhne ich zmenu za iné liečivo.

Spánok je nevyhnutný pre zdravie a pohodu a dodržiavaním týchto tipov by si mal získať kvalitný a dlhý odpočinok, aby si sa cítil každé ráno sviežo a aby si bol plný energie.

Málo a zle spíš? Inšpiruj sa našimi tipmi pre dobrý spánok

Aké je minimálne/maximálne množstvo spánku, ktoré by sme si mali dopriať?

Na túto otázku neexistuje jednoznačná odpoveď. Množstvo spánku, ktoré potrebuješ, závisí od tvojho tela a životného štýlu. Vo všeobecnosti potrebuje dospelý človek sedem až osem hodín spánku za noc. V závislosti od jednotlivca však môžu existovať určité rozdiely.

Ak nemáš dostatok spánku, môžeš sa počas dňa začať cítiť unavený a mať problémy so sústredením. Môžeš tiež zistiť, že si podráždenejší alebo náladovejší ako zvyčajne. V takomto prípade skús chodiť spať o niečo skôr, kým sa nedostaneš do režimu, v ktorom budeš spať aspoň sedem hodín každú noc.

Na druhej strane, ak prespíš oveľa viac ako osem hodín denne, môžeš sa počas dňa cítiť ospalo a bez energie. Pri spánku neplatí že viac je lepšie. Ideálny spánok je taký, po ktorom sa zobudíš s pocitom, že si plný energie a dostatočne si si v noci oddýchol a načerpal sily do ďalšieho dňa.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Prečo jesť na raňajky ovsené vločky?

Prečo jesť na raňajky ovsené vločky?

Ak by si premýšľal niekedy nad tým, ktorá potravina má najlepší pomer cena/výkon, teda cena/nutričné hodnoty, pravdepodobne by si len veľmi ťažko hľadal konkurenta ovseným vločkám. Sú veľmi lacné a pritom majú perfektné nutričné hodnoty. Aj vďaka tomu sa stali obľúbenou potravinou na raňajky. V tomto článku sa dozvieš o vločkách viac a ukážeme ti tiež dva recepty na raňajkové ovsené kaše.

Doprajte si kráľovské raňajky! Rýchly recept na zdravé müsli

Doprajte si kráľovské raňajky! Rýchly recept na zdravé müsli

Müsli alebo cereálie sú obľúbenou formou raňajok po celom svete. Veľa z nich však obsahuje množstvo pridaného cukru a tuku. Na trhu je veľa produktov tohto typu, ktoré sa tvária ako super fit potravina. Na obale sú prezentované texty ako „bez pridaného cukru“, „protein müsli“ či „zdravé müsli“. Pri bližšom skúmaní zloženia ale prídeme na to, že často až tak zdravé a ani vhodné nie sú.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO