Pred pár rokmi dospelo niekoľko štúdií k zisteniu, ktoré prekvapilo mnohých. L-Karnitín slúži ako perfektný doplnok výživy, a to nielen na klasické spaľovanie tukov. Počas 6-mesačného výskumu športovcom dodávali k 80 g sacharidov aj 2 g tohto doplnku. Každý z nich zaznamenal markantné zvýšenie výkonu až o 11 %.

Analýza dokázala... L-Karnitín je super!

Počas toho, ako budeš užívať L-Karnitín, je veľká pravdepodobnosť, že sa ti až o 55 % zníži spaľovanie glykogénu v tvojich svaloch. To znamená, že tvoje telo spaľuje najmä tuk z tukových zásob, aby malo z čoho zásobovať tvoju aktivitu. Vďaka L-Karnitínu budeš teda spaľovať nielen glykogén, ale aj tuk. Tvoja výdrž aj výkon bude omnoho vyššia.

Keď kombinuješ L-Karnitín so sacharidmi, aj tuk sa ti ukladá do zásob v oveľa menšej miere. A to už je naozaj super.

L-Karnitín znižuje produkciu laktátu

Ďalšou skúškou, ktorou L-Karnitín  prešiel na jednotku, bolo aj testovanie užívania tohto doplnku tesne pred každým tréningom. Stačí užiť 3 – 4 g v kombinácii napr. so sladkým džúsom. Rýchlosť pri behu bude väčšia a tvoja výdrž taktiež. Vďaka L-Karnitínu bude tvoje telo aj dokonalejšie využívať aeróbnu energiu. Únava sa tak dostaví o niečo neskôr.

Zároveň by sa ti mala znížiť aj frekvencia tepu, a to pri niektorých fázach športovej aktivity. L-Karnitín má tiež ochranný vplyv na krvné bunky a pomáha chrániť aj pred poškodením svalstva počas tréningu. Okrem toho s pomocou L-Karnitínu sa aj tvoje svaly z ťažkého tréningu „pozbierajú“ rýchlejšie.

L-Karnitín zvyšuje aj hladinu testosterónu

Pri ľuďoch s nízkou hodnotou androgénnych hormónov (tie, ktoré majú na starosti vývoj pohlavných znakov jedincov) dokáže zvýšiť hladinu testosterónu. L-Karnitín má dokonca vplyv aj na tvoju náladu, ktorú dokáže zlepšiť, a to najmä tým, že ovplyvňuje hormóny v tele.

V akých potravinách sa nachádza L-Karnitín?

Nájdeš ho v mnohých potravinách: napr. v mäse, ale aj v ďalších živočíšnych produktoch. V každom prípade, ak si sa presvedčil, že L-Karnitín je naozaj prospešný a pomôže ti dosiahnuť lepšie výsledky, siahnuť môžeš aj po doplnkoch výživy.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk