Je ich naozaj veľa: tyčinky, nápoje, prášky, keksíky... Lenže niečo si vybrať treba. Áno, hovoríme o proteínových doplnkoch výživy v praktických baleniach. Zobrať si radšej niekoľko tyčiniek alebo si vopred namiešať proteínovú zmes? Obsahujú všetky tieto doplnky veľa bielkovín a málo sacharidov? Ak chceš vedieť viac, čítaj ďalej.

Proteín v tyčinke: funguje to?

V tomto prípade ti rozhodne poradíme, aby si pozorne sledoval etiketu, a teda najmä zloženie. Niektoré proteínové tyčinky totiž obsahujú až 50 g sacharidov! Preto si treba vyberať také, ktoré ti nedajú až tak veľa cukrov. Keď si vyberieš tú správnu proteínovú tyčinku s obsahom cukrov nižším ako 20 g, urobíš dobre.

Výhodou proteínových tyčiniek je najmä veľmi dobrá skladovateľnosť a prenášanie. Hodí sa do tašky, do auta, do kancelárie, ale aj na akýkoľvek roadtrip. Dodá ti dostatok bielkovín a zasýti ťa na dlhšiu dobu.

Práškový proteín a jeho pozitíva

Tak, dostávame sa k proteínovému doplnku, ktorý má najťažšiu prípravu. Jeho výhodou (a pre niekoho nevýhodou) však môže byť to, že obsahuje aj iné látky než len bielkovinu. To je vhodné najmä pre tých, ktorí sa snažia nabrať nejaké to kilečko. V takom prípade rozhodne obsah prášku uvítaš.

Plusom je aj obrovské množstvo na výber: srvátkový proteín, hovädzí... Je ich naozaj tak veľa, že možno budeš mať aj problém si vybrať ten správny. Čokoládový, jahodový, čučoriedkový – vyberať môžeš aj z takmer nekonečných možností chutí.

Sto ľudí, sto proteínov

Pri troche ochoty si práškový proteín zrobíš rýchlo aj na cestu. Väčšina z nich sa kombinuje s vodou, to znamená, že ak máš kvalitný šejker, nápoj si vieš pripraviť aj počas cestovania, napr. na pumpe. Pozri tento šejker, ktorý má tie správne vychytávky na to, aby si mohol byť vo forme kedykoľvek a kdekoľvek. A čo ty, ktoré proteínové doplnky máš najradšej? 

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk