Stále sa zdokonaľujúce vedecké štúdie spôsobili v posledných rokoch, že nám stále viac záleží na tom, aby sme konzumovali čo najvhodnejší proteínový doplnok výživy. Ktorý proteín si ale vybrať: srvátkový alebo hovädzí?

Srvátka: prečo je tak obľúbená?

Srvátkový proteínový doplnok výživy sa v poslednej dobe teší vysokej obľube. Ide vlastne o komplexný proteín, ktorý sa skladá z viacerých menších frakcií proteínu. Každý z nich má pritom unikátne biologické vlastnosti, ktoré určite využiješ. V ostatných rokoch prešla výroba srvátkového proteínu obrovským vývojom na poli filtrácie a koncentrácie srvátky.

Nové štúdie profesionálnych vedcov dokazujú aj ďalšie pozitívne efekty srvátky na ľudské telo. Patrí sem napr. potenciálne zníženie rizika vzniku rakoviny, zlepšenie imunity, redukcia stresu... Všetko sú to pritom benefity, ktoré ti z dlhodobého hľadiska pomôžu dosahovať lepšie výsledky v športe.

Jedinou nevýhodou srvátkových proteínov tak môže byť iba obsah laktózy. Ten pritom nemôžu konzumovať osoby, ktoré trpia laktózovou intoleranciou.

Aký srvátkový proteín vybrať?

Najčastejšie typy sú srvátkový komplexný proteín a srvátkový izolát. Izolát obsahuje síce na 1 g váhy viac bielkovín, jeho komplexný súrodenec obsahuje aj množstvo ďalších prospešných látok. Sem patria rôzne aminokyseliny, ktoré prinášajú spomínané zdravotné benefity.

Syntha od BSN

Hovädzí proteín a jeho špecifiká

Hovädzí proteín si obľúbili najmä tí, ktorí z nejakého dôvodu nemajú radi mliečne alebo rastlinné bielkoviny. Je to ideálny proteínový doplnok výživy, ktorý ti pomôže s rastom svalovej hmoty a s navýšením sily. Obsahuje prírodný kreatín a tiež BCAA. Vyniká aj tým, že neobsahuje žiadny tuk alebo cholesterol. A nechutí ako hovädzina.

Animal Beef od firmy Best Nutrition

Menšou nevýhodou hovädzieho proteínu môže byť to, že ho nevyrába až toľko výrobcov ako srvátkový. Taktiež ho asi ťažko budeš konzumovať, ak si vegetarián. S čistým svedomím však môžeme povedať, že s obomi typmi porastieš rýchlejšie a kvalitnejšie než bez nich. Je už len na tebe, ktorý si vyberieš.

Podeľ sa s nami do komentárov o informáciu: ktorý proteínový doplnok výživy preferuješ?

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk