loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Ako správne užívať leucín

Ako správne užívať leucín

Doplnky výživy

16.02.2017

Prečítané: 9511x

V minulosti sme si už napísali pozitívne účinky mocnej aminokyseliny zvanej leucín. Ide o látku, ktorá v tvojom tele robí doslova fitness zázraky! Leucín je pritom považovaný za jeden z najúčinnejších prostriedkov na stimuláciu svalov. Výrazne totiž stimuluje syntézu bielkovín v kostrovom svalstve.

Ide tu o zložitý proces rastu svalovprítomnosť leucínu túto záležitosť stimuluje naozaj príkladne. Ak chceš, aby tvoje telo pri posilňovaní nespaľovalo svaly, ale energiu z aminokyselín, je leucín naozaj nevyhnutnou súčasťou tvojich doplnkov výživy. Ako ho ale správne užívať?

Leucín a jeho dávkovanie

Leucín je naozaj silný! Lenže aj tie najlepšie doplnky výživy by mali mať presne stanovené dávkovanie. Všetkého veľa škodí, a to platí dokonca aj pre aminokyseliny. Už viacero odborných lekárskych štúdií potvrdilo rozdiely medzi účinkom aminokyselín v závislosti od množstva konzumácie a kombinácie s proteínmi.

Zaujímavým zistením je napr. to, že vďaka dodatočnému príjmu leucínu nemusíš užívať priveľa proteínového prášku. Ak totiž menšiu dávku proteínu dopĺňaš leucínom, syntéza tvojich svalov bude rovnaká.

Ako vyťažiť z leucínu čo najviac?

Poradíme ti, ako z leucínu vyťažiť čo najviac benefitov pre tvoje cvičenie.

1. Daj si 2,5 g leucínu (alebo 5 g BCAA) do 30 minút po tréningu, aby si maximalizoval anabolickú stimuláciu.

2. Do potréningového proteínového šejku zmiešaj 5 g leucínu (alebo 10 g BCAA)

3. Pred spaním uži 5 g leucínu (najmä v tréningové dni), aby si ulahodil svalom a tie sa tak rýchlejšie zregenerovali. Toto môže byť kľúčové pri syntéze svalov, nezabudni na to

Konzumácia leucínu medzi jedlami zrýchľuje obnovu svalstva po tréningu a zvyšuje aj syntézu bielkovín v tele. Ak si chceš udržať masu čistého svalstva a zároveň si na fitness diéte, rozhodne leucín zaraď do svojho jedálneho lístka.

Kto môže užívať leucín?

Ktokoľvek! Nemusíš byť majster sveta vo fitness alebo v ktoromkoľvek inom športe. Dôležité je, že leucín má naozaj potvrdenú jeho účinnosť. A to nielen vedcami v bielych županoch, ale aj bodybuildermi, možno práve aj v tvojej posilke.

Jednoducho, leucín je super doplnkom na to, aby tvoje svaly rástli a ak ich chceš udržať čisté, je vhodným doplnkom aj k tvojej diéte. Určite ho zaraď do svojich bežne užívaných doplnkov výživy. Daj nám do komentárov vedieť svoje skúsenosti.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Ako správne prijímať aminokyseliny?

Ako správne prijímať aminokyseliny?

Účinné a pre organizmus nevyhnutné súčasti, s ktorými musíš rátať v bežnom, ale aj v tom fitness živote. Aminokyseliny. V podstate sa starajú o základné potreby tvojho tela, čo sa týka vitamínov a minerálov. Poskytujú ti mikronutričné hodnoty, poháňajú ťa (sú pre telo akýmsi benzínom) a starajú sa o to, aby tvoj organizmus dobre fungoval.

Tyrozín - aminokyselina, ktorá zvyšuje efektivitu cvičenia

Tyrozín - aminokyselina, ktorá zvyšuje efektivitu cvičenia

O aminokyselinách ti v našich článkoch prinášame relatívne veľa informácií. Dnes tu pre teba máme ďalšiu, ktorou je tyrozín. Proteín je zložený z rôznych a odlišných aminokyselín. Ich kombinácia vytvorí konkrétnu proteínovú zmes. Tyrozín zvyšuje v krvi koncentráciu katecholamínov.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO