Keď chcete podporiť rast čistej svalovej hmoty, je potrebné užívať vhodné doplnky výživy, ktoré pomáhajú dosiahnuť tento cieľ oveľa rýchlejšie ako bez ich užívania. Kreatín je jeden s tých dôležitých doplnkov výživy, ktoré sú zodpovedné za objem svalovej hmoty a jej rast. Ako ho teda správne dávkovať?

Podľa nedávnej štúdie uverejnenej na St. Francis Xavier University, zistili, že užívanie kreatínu má významný vplyv na svalovú silu a rast svalovej hmoty. Kreatín v kombinácii s tvrdým tréningom môže zvýšiť svalový výkon, svalovú hmotu a silu.

Kreatín je dusičná organická kyselina produkovaná v pečeni, ktorá pomáha dodávať energiu do všetkých buniek v tele, predovšetkým do svalových buniek. Je vyrobená z troch aminokyselín: L-arginínglycín a L-metionín.

Kreatín bol prvýkrát predstavený francúzskou lekárňou Michel Eugéne Chevreul v roku 1832. Je prirodzene produkovaný telom, ale môže byť aj získaný z potravín a príjmaný ako Kreatín vo forme výživových doplnkov.

Zistíte viac o rozdelení a iné dôležité informácie o kreatíne.

3 tipy pre správnu suplementáciu kreatínu

Dopĺňajte 20 g kreatínu denne

Kreatín je transportovaný krvou prostredníctvom aktívneho dopravného systému v tele, z ktorého hlavne ťažia svaly, ktoré majú vysoké nároky na energiu. Faktom je, že asi 95 % z kreatínu v ľudskom tele je uložených v kostrovom svalstve. V dôsledku intenzívneho životného štýlu, tvrdého tréningu je ideálne užívať v počiatočnej fáze 20 g kreatínu denne pre dosiahnutie požadovaných výsledkov

Dopĺňajte kreatín minimálne po dobu 5-tich dní

Štúdia publikovaná Výskumným ústavom pre ochranu zdravia a životného prostredia, ukázala, že najmenej 5 dní užívania kreatínu je potrebných pre dosiahnutie viditeľných účinkov, t.j. zvýšená sila. Toto zvýšenie svalovej sily umožní takisto zvyšovať telesnú hmotnosť a svalovú hmotu.

svaly

Udržiavajte dávku kreatínu od 5 do 10 g denne

Ako teda správne dávkovať kreatín? Po počiatočnej 1 až 4 týždňovej fáze zvýšeného dávkovania kreatínu, znížte dávku do 10 g denne pre udržaie sily pri silovovm tréningu. Naďalej sa bude podieľať na vytváraní energie pre pracujúce svaly tým, že posilní tvorbu adenozíntrifosfátu. Tým sa zvýši sila a tá má priamy účinok na hypertrofiu svalstva. Kreatín je jeden z najúčinnejších doplnkov výživy podporujúci rast svalovej hmoty.

Tip Proteínu:

  • Začnite s tréningom minimálne mesiac pred tým, než začnete dopĺňať kreatín v podobe doplnku výživy. Ak tak neurobíte, mohlo by dôjsť k poraneniu šliach.
  • Počas uživania kreatínu pite dostatok vody, aby sa zabránilo svalovým kŕčom a iným zdravotným problémom.

pitný režim

Autor: Ing. Monika Petrovčinová • Zdroj: ehow.com
Objednajte si kvalitný kreatín za skvelé ceny
Zakúpite tu