loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Aké doplnky výživy sa hodia do redukčnej diéty?

Aké doplnky výživy sa hodia do redukčnej diéty?

Doplnky výživy

19.03.2019

Prečítané: 721x

Máme tu jar a po jari veľmi rýchlo príde leto a s tým spojené zhadzovanie oblečenia na dovolenkách a kúpaliskách. Niekomu to spôsobí príjemné pocity a iným naopak nočnú moru. Ak máš na sebe viac tuku, ako by sa patrilo, pravdepodobne už je čas začať s redukčnou diétou. Chudnutie nie je rýchly proces a ak chceš schudnúť postupne a zdravo, vyhraď si na toto obdobie dostatok času. V tomto článku si nebudeme hovoriť o tom, ako by si mal znížiť kalorický príjem (o tom sme písali už niekoľko článkov). Povieme si viac o tom, ktoré doplnky výživy sú v tomto období pre teba najdôležitejšie a aká je ich funkcia.

Proteín

Proteín je základ vždy. Či chceš nabrať hmotu, alebo chudnúť tuk a pritom udržať čo najväčšie množstvo vybudovanej hmoty, tvoje telo potrebuje pravidelný prísun bielkovín. Na to, aby si počas diéty nestratil veľké množstvo ťažko vybudovanej svalovej hmoty by si mal prijímať aspoň 2 gramy bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti. Proteín sa preto hodí nielen po tréningu, ale aj na bežné doplnenie bielkovín počas dňa. V jednej dávke dostaneš do tela dostatok bielkovín a zároveň málo kalórií, čo je v tomto období veľmi žiadané.

Počas redukčnej diéty si vyberaj najmä vysoko percentné proteíny, ktoré majú čo najlepší pomer obsahu bielkovín k obsahu kalórií. Po tréningu je optimálnym riešením izolát alebo hydrolyzát, ktoré sa veľmi rýchlo vstrebávajú a dodajú telu živiny rýchlejšie ako ostatné typy proteínov.

Proteín sa hodí vždy, či do diéty alebo počas bežných dní.

Aminokyseliny

Rovnako ako proteín, aj aminokyseliny, resp. BCAA (leucín, izoleucín a valín) sú vhodným doplnkom výživy pre športovcov počas diéty. Ochraňujú svalovú hmotu počas kalorického deficitu. Ako isto vieš, svaly sa budujú ťažko a je veľká škoda, ak by si o ne prišiel počas obdobia diéty, kedy sú najviac ohrozené. Okrem toho aminokyseliny pomáhajú v regenerácii, tvorbe novej svalovej hmoty a tiež sú zdrojom energie. Dnes je na trhu viacero typov týchto suplementov a je len na tebe, či preferuješ viac práškové, tekuté alebo tabletové formy.

Do diéty sa hodia všetky druhy aminokyselín. Pri vyberaní tých správnych aminokyselín do diéty hľadaj také, ktoré obsahujú čo najmenej sacharidov. Ak si vyberáš z tekutých aminokyselín, hľadaj také ktoré neobsahujú cukor – existujú aj zero verzie bez cukru.

Spaľovače

Asi nebude pre teba veľkým prekvapením, že spaľovače tukov sa hodia najmä do diéty. Nepatria síce do kategórie suplementov, ktoré sú nevyhnutné, ale dokážu pomôcť v tvojom snažení a zrýchliť proces chudnutia. Na rozdiel od mnohých marketingových pascí, tieto suplementy naozaj fungujú a podporujú spaľovanie tukov. Nefungujú ale tak, že budeš v kalorickom nadbytku a zázračne budeš chudnúť.

Existujú dva druhy spaľovačov. Buď je v danom suplemente obsiahnutá len jedna účinná látka alebo je ich tam viacero a tvoria komplexný spaľovač tukov. Najzákladnejšie látky v spaľovačoch sú kofeín, synefrín, karnitín, kyselina linolová (CLA), kyselina hydroxycitrónová (HCA), kapsaicín a zelený čaj.

Ak chceš, môžeš si vyskladať svoj spaľovač tak, že si zakúpiš tieto látky samostatne a navolíš si ich množstvá podľa osobných skúseností a preferencií, alebo siahneš po komplexnom spaľovači, ktorý spravidla obsahuje väčšinu týchto látok a všetky dostaneš v jednej pripravenej tabletke.

Spaľovače výrazne pomôžu pri redukcii váhy.

Vitamíny a minerály

Vitamíny a minerály sú doplnky výživy, ktoré by si mal užívať celoročne bez ohľadu na to, či chceš nabrať hmotu alebo spaľovať tuk. A práve v diéte je dopyt tela po vitamínoch a mineráloch najväčší, lebo na jednej strane prijímaš menej kalórií (a teda aj celkovo menej jedla a teda aj menej vitamínov a minerálov) a na druhej strane, telo je v tomto období vystavené väčšiemu stresu a je náchylnejšie na ochorenia.

Veľmi dôležité sú napr. vitamíny B, ktoré sú zodpovedné za funkciu metabolizmu a premenu makronutrientov na energiu, ktorú telo dokáže využiť. Rovnako netreba zabúdať aj na vitamín D, ktorý je dôležitý pre imunitu a počas zimných mesiacov, kedy sme menej na slnku ho prijímame veľmi málo.

Predtréningové pumpy a stimulanty

„Predtréningovky“ patria k diétam rovnako ako spaľovače. Nie je lepšie obdobie na ich užívanie ako obdobie redukcie hmotnosti. V objemovom období, kedy má telo dostatok energie máš oveľa viac energie na tréning a všetko ide ľahšie. V diéte to tak nie je. Pri nedostatku kalórií je ťažšie odmakať tvrdý tréning. Práve na to, aby si svaly kvalitne zaťažil sa ti hodí predtréningovka, ktorá ťa nakopne k vyššiemu počtu opakovaní a vyšším váham na činke.

Komplexné predtréningovky obsahujú dva druhy látok. Prvou skupinou sú stimulanty, ktoré ti dodajú energiu, bdelosť a sústredenosť. Do tejto skupiny patrí napr. kofeín, extrakt zo zeleného čaju, taurín či tyrozín. Druhou skupinou sú tzv. "pumpy", teda látky, ktoré zvyšujú prietok krvi v svaloch. Do tejto skupiny patrí napr. arginín alebo citrulín. Vďaka nim budú tvoje svaly vyzerať napumpovane a dostanú povestný 3D tvar.

Kĺbová výživa má význam pri pravidelnom užívaní.

Kĺbová výživa

Kĺbová výživa je veľmi podobná ako vitamíny a minerály - mal by si ju užívať pravidelne. Kĺby máš len jedny a ak si ich zraníš, je možné, že už nikdy nebudeš naplno cvičiť. Riziko vzniku zranenia je najväčšie práve v diéte, kedy si v tréningoch unavený a menej pozorný. Pomôž svojim kĺbom aspoň tým, že im dáš maximum výživy. Na to sa hodí niektorý z komplexných preparátov, ktorý obsahuje aspoň tri z týchto látok: glukosamín, chondroitín, žraločia chrupavka, MSM alebo kolagén.

Autor: Mgr. Ľuboš Lištinský • Foto: www.depositphotos.com • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Priberá sa z pečiva?

Priberá sa z pečiva?

Je dôvodom tvojho nechudnutia alebo priberania to, že ješ pečivo? Naozaj je také zlé ako sa hovorí a keď chceš schudnúť, bez toho, aby si ho vyradil zo stravy nemáš šancu zhodiť čo i len kilo? V našom regióne patrí chlieb medzi základné potraviny. Odmalička sme si do školy nosili chlieb či rožky so syrom, šunkou či rôznymi domácimi pomazánkami. Na pečive v mladosti vyrástli tisíce detí a aj v dospelosti sa nachádza takmer v každej domácnosti. Mali by sme ho úplne vyradiť len preto, lebo sme sa o ňom dočítali v rôznych článkoch a ženských magazínoch? Poďme sa pozrieť na to, aká je pravda a či sa musíš pri ceste za vyrysovanou postavou vzdať pečiva, alebo nie.

Zabudnite na 2 litre vody denne. Čo hovoria o pitnom režime vedci?

Zabudnite na 2 litre vody denne. Čo hovoria o pitnom režime vedci?

Voda je životne dôležitá látka. Bez kyslíka vydržíš asi tri minúty, bez vody tri dni a bez jedla asi mesiac. Približne 75 % celkovej hmotnosti tela detí tvorí voda (u kojencov je to až 85 %). U starších ľudí je to menej, len 45-55 % celkovej hmotnosti. S narastajúcim vekom sa znižuje obsah vody v tele. Rovnako klesá aj smäd. Mladí ľudia často pijú dvojnásobne viac vody ako starší ľudia. Pocit smädu sa prejavuje u každého v inej fáze dehydratácie tela, u väčšiny ľudí je to pri strate 1-2 % celkovej vody.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO