loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 9:00 - 15:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
3 rýchle a zdravé obedy z batátov, ktoré hravo zvládnete

3 rýchle a zdravé obedy z batátov, ktoré hravo zvládnete

Stravovanie

09.02.2021

Prečítané: 165x

Batáty nie sú v našej krajine úplne bežnou potravinou. Oveľa častejšie používame ako prílohu obyčajné zemiaky, ktoré sa u nás pestujú odnepamäti. Len postupnými pomalými krokmi si zvykáme na ich využitie v kuchyni. Poďme sa pozrieť na základné informácie o tejto zdravej potravine a ukážeme si tri recepty, ktoré si z nich môžeš pripraviť.

Nutričné hodnoty

Batáty majú veľmi dobré nutričné hodnoty. Na 100 gramov obsahujú 85 kalórií, 20 gramov sacharidov, 3 gramy vlákniny (rozpustnej aj nerozpustnej) a 1,6 gramu bielkovín. Tieto nutričné hodnoty sú takmer totožné s klasickými zemiakmi, tie majú len mierne nižší obsah vlákniny.

Majú veľmi vysoký obsah vitamínu A. Len jeden kus batátu stačí na splnenie 400 % odporúčanej dennej dávky tohto vitamínu. Okrem toho obsahuje dostatok vitamínov B, C a D, vápnik, horčík, zinok, železo či fosfor. Obsahuje tiež karotenoidy, čo sú antioxidanty, ktoré pomáhajú telu bojovať s voľnými radikálmi.

Batátové hranolky

Veľmi jednoduchý recept na prípravu prílohy, ktorá ti nahradí klasické vyprážané hranolky, ktoré obsahujú veľa tuku a kalórií. Týmto spôsobom môžeš pripraviť aj klasické zemiaky, ale batáty vďaka svojej chuti spestria tvoj jedálniček.

3 rýchle a zdravé obedy z batátov, ktoré hravo zvládnete

Ak chceš spraviť hranolky z batátov, môžeš jednoducho pokrájať každý kus na malé hranolky a dať ich piecť do rúry. Nebudú zlé, ale pravdepodobne budú mäkké a zďaleka nie také chrumkavé ako by si chcel. Ak chceš pripraviť naozaj chrumkavé hranolky, budeš sa im musieť povenovať trocha viac. Základom je správne nakrájanie. Daj si pozor na to, aby boli všetky kúsky rovnako hrubé. Nerob ich úplne tenké, lebo sa úplne spečú. Ideálne tak na šírku 1cm.

Následne ich daj do misky so studenou vodou, aby sa vyplavila časť škrobu. Nechaj ich tam minimálne 30 minút, ale kľudne aj niekoľko hodín. Pred pečením ich vyber a poriadne vysuš papierovou alebo textilnou utierkou, aby na nich nezostala prebytočná voda. Následne zmiešaj kukuričný škrob s koreninami. Môžeš použiť papriku, čierne mleté korenie, tymián alebo sušený cesnak - najlepšie spravíš, ak použiješ kombináciu aspoň dvoch z nich. Pridaj do zmesi olej a všetky hranolky potri touto zmesou po celej ploche. Nepridávaj do tejto marinády soľ.

Hranolky poukladaj na plech tak, aby sa neprekrývali. Ak sa budú prekrývať, spodné nebudú dobre upečené. Daj ich piecť na 220 stupňov. Keď už budú z jednej strany takmer hotové, pretoč ich na druhú stranu. Najlepší postup je ten, keď každý kúsok prácne pretočíš, aby sa otočil naozaj na tú stranu, z ktorej ešte nie je opečený. Dopeč ich podľa potreby. Až teraz, keď sú úplne upečené ich môžeš posoliť.

Toast z batátov

Toasty nemusia byť len pšeničné. Ak máš doma toastovač, vyber si v obchode čo najväčšie batáty a sprav si domáce toasty. Príprava je veľmi jednoduchá. Pokrájaj batáty po dĺžke na hrúbku približne 1cm a daj ich do toastovača. Nemusíš ich ani šúpať, len ich predtým poriadne poumývaj. Pripravíš ich úplne totožne ako klasické toasty, akurát to bude dlhšie trvať. Po prvom automatickom vysunutí von ich musíš ešte niekoľkokrát vrátiť naspäť, aby sa naozaj prepiekli.

3 rýchle a zdravé obedy z batátov, ktoré hravo zvládnete

Čo si môžeš dať na vrch? Je to len na tebe. Kvalitná šunka, mozzarella, jogurtovo zeleninový dip, vajíčko alebo avokádo. Fantázii sa medze nekladú. Ak chceš, môžeš si tiež pripraviť pomazánku z tuniaka alebo z tvarohu a cesnaku.

Batátová polievka s kokosovým mliekom

Táto polievka je vhodná aj pre vegánov a obsahuje veľa zdravých ingrediencií, ktoré podporia aj tvoju imunitu. Čo budeš potrebovať na jej prípravu? Priprav si tieto potraviny: kokosový olej, cibuľu, cesnak, batáty, mrkvu, zeler, zázvor, chilli papričky, arašidy, soľ  a korenie.

3 rýchle a zdravé obedy z batátov, ktoré hravo zvládnete

Postup je veľmi jednoduchý. Pokrájaj batáty, cibuľu, zeler, mrkvu, cesnak, zázvor, soľ a korenie a daj ich variť na 20-30 minút. Potom odstav hrniec z varu a zmixuj ponorným mixérom. Na koniec, keď bude polievka hotová ju naservíruj do misky a na vrch pridaj najemno nakrájané chilli papričky a arašidy. A polievka je hotová a pripravená na ochutnanie.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: Depositphotos Inc. • Zdroj: www.protein.sk
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

Sladké fit recepty: Ako na zdravé muffiny s tvarohom a ovocím?

Sladké fit recepty: Ako na zdravé muffiny s tvarohom a ovocím?

Každý z náš rád maškrtí. Niekto je zaťažený na sladké čokoládové či vanilkové chute a iným chutia viac ovocné sladkosti a koláče. V dnešnom článku si ukážeme dva zdravé recepty na muffiny s proteínom, tvarohom a ovocím. Každý z týchto receptov sa dá upraviť a je len na tebe, ako vymeníš niektoré ingrediencie a vytvoríš si recept podľa svojej chuti.

Recept na arašidové maslo. Prečo ho zaradiť do jedálnička?

Recept na arašidové maslo. Prečo ho zaradiť do jedálnička?

Arašidové maslo bolo prvýkrát predstavené v USA v roku 1904. U nás sme sa o ňom dozvedeli najprv z amerických filmov, kde si ho deti natierali na raňajky na pečivo. Až neskôr sa dostalo ku nám a začali sme ho používať naplno. Teší sa čoraz väčšej popularite nielen vďaka svojej chuti, ale aj pre svoje pozitívne vlastnosti a nutričné hodnoty. V tomto článku si ukážeme recept na domáce arašidové maslo, povieme si o možnostiach jeho využitia a o jeho benefitoch pre naše zdravie.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO