loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €
Zlepšite účinky spaľovača tukov: Pozor na správne cvičenie a stravu

Zlepšite účinky spaľovača tukov: Pozor na správne cvičenie a stravu

Stravovanie

20.03.2020

Prečítané: 202x

O spaľovačoch tuku sme už pripravili viacero článkov a predpokladám, že väčšina čitateľov vie, na čo slúžia. Väčšina základných spaľovačov sú termogénne spaľovače, ktoré zvyšujú energetické potreby tvojho tela zvyšovaním telesnej teploty. Okrem nich ešte existujú napr. látky, ktoré potláčajú chuť do jedla, blokujú vstrebávanie tukov či sacharidov alebo ovplyvňujú funkciu štítnej žľazy. Je vedecky dokázané, že naozaj fungujú a hodia sa do každej diéty.

Avšak, užívanie samotného spaľovača tukov ti neprinesie želaný výsledok, ak neupravíš aj svoj jedálniček a pohyb. Spaľovač ti pomôže schudnúť viac, ako by si schudol bez neho, ale nespoliehaj sa na to, že stačí jesť zopár tabliet denne a pri nezmenených návykoch schudneš. Na to, aby si sa zbavil tuku budeš musieť dodržať aj nasledovné kroky.

Zlepšite účinky spaľovača tukov: Pozor na správne cvičenie a stravu.

Zníž príjem kalórií

Množstvo prijatých a spotrebovaných kalórií je v období redukcie tuku alfou a omegou. Pokiaľ budeš prijímať viac kalórií ako vydáš, nikdy neschudneš. Musíš dosiahnuť to, že viac kalórií tvoje telo spotrebuje ako príjme. Ako na to? Možnosti sú dve. Buď zredukuješ príjem kalórií alebo zvýšiš svoj výdaj. Zníž svoj kalorický príjem tak, že obmedzíš vysokokalorické jedlá. Zníž najmä príjem sacharidov. Príjem bielkovín by mal byť aspoň nad 1,5 gramu na kilogram tvojej hmotnosti. Môžeš zredukovať aj príjem tuku, ale vyhni sa prehnanému vyradeniu tukov z potravy. Tuky sú veľmi dôležité pre správnu funkciu hormonálneho systému a úplné vyradenie tukov môže spôsobiť celkové oslabenie tela, zníženie tvorby testosterónu, zníženie libida a u žien aj problémy s pravidelnosťou cyklu.

Zlepšite účinky spaľovača tukov: Pozor na správne cvičenie a stravu.

Zameraj sa na kvalitné potraviny

Nikdy nie je dôležitejšie konzumovanie kvalitných potravín ako v diéte. Ak máš obmedzený kalorický príjem a tvoje telo nemá nadbytok energie, snaž sa mu dodať naozaj kvalitné jedlo a hlavne pestrosť v strave, aby mu nič nechýbalo. V období kalorického deficitu je telo viac náchylné na zhoršenie imunity a preto maj v jedálničku dostatok zeleniny. Určite zaraď do jedálnička aj ovocie, ale pozor na obsah cukru a kalórií.

Príjem kvalitných a zdravých tukov dosiahneš tým, že do jedálnička zaradíš napr. avokádo, orechy (kešu, vlašské či arašidy) či orechové maslá, ryby a rybí olej. Tieto tuky sú dôležité aj pre správne vstrebávanie vitamínov A, D, E a K.

Prijímaj dostatok vody a vlákniny

Voda je základom pre správne fungovanie tela. Bez vody sa tvoje telo nedokáže poriadne zbavovať odpadových látok. Okrem toho je vedecky potvrdené, že dehydratácia znižuje fyzický výkon. Preto sa snaž prijať aspoň 40-50 ml vody na kilogram tvojej hmotnosti. Určite sa v diéte vyhni sladeným nápojom. Zero nápoje, teda nápoje s umelými sladidlami bez obsahu kalórií sú v diéte povolené, ale nepreháňaj to s nimi. Radšej si daj čistú vodu, vodu s citrónom, alebo si sprav ľadový čaj.

Okrem toho nezabúdaj ani na príjem vlákniny. Tá je obzvlášť dôležitá pre správnu funkciu tráviaceho systému, ak máš vysoký príjem bielkovín. Ak budeš mať v jedálničku dostatok zeleniny, budeš mať aj dosť vlákniny, antioxidantov, vitamínov a minerálov.

Nezabudni aj na silový tréning

Diéta nie je len o kardiu. To je mýtus, ktorý už bol dávno vyvrátený. Práve naopak, najviac energie venuj silovému tréningu, pri ktorom dokážeš za hodinu spáliť stovky kalórií. Okrem toho podporíš aj rast nových svalov a nakopneš metabolizmus. Neznamená to, že by si nemal robiť kardio. Určite je vhodné zaradiť do tréningu aj beh, plávanie či bicykel, ale nestavaj ho na piedestál ako jediný možný tréning. Silový tréning v kombinácii s kardiom tvorí ideálny predpoklad na chudnutie.

Zlepšite účinky spaľovača tukov: Pozor na správne cvičenie a stravu.

Ako vyťažiť z diéty maximum?

Ak chceš čo najviac a najkvalitnejšie schudnúť, musíš mať v prvom rade kvalitnú stravu a kvalitný tréning. Ak obe tieto podmienky spĺňaš, určite si zaobstaraj spaľovač tukov a uvidíš, ako sa ti bude meniť postava z týždňa na týždeň.

Ak máš toto všetko dobre nastavené a všetko funguje ako má, ešte stále nemáš vyčerpané všetky možnosti, ako si v diéte pomôcť. Každá jedna vec, ktorú v diéte zlepšíš sa počíta a to isté platí aj o doplnkoch výživy. Počas diéty by mali byť základom vitamíny a minerály, kvalitný proteín a spaľovač tukov. Dodatočne ešte môžeš pridať napr. BCAA na odvrátenie katabolizmu. Taktiež nie je na škodu pridať glutamín, ktorý zlepšuje imunitu, regeneráciu a redukuje chuť na sladké. Veľmi málo je v diétach využívaný aj kreatín, čo je veľká škoda. Práve v tomto období, keď dochádza k poklesu sily v dôsledku nízkeho príjmu kalórií ti môže pomôcť silu udržať a dokonca aj zvýšiť.

Autor: Mgr. Daniela Garančovská • Foto: www.pixabay.com • Zdroj: www.protein.sk
Kvalitné spaľovače tukov
Páčil sa vám článok? Podeľte sa oň!
NECHCETE ZMEŠKAŤ NOVÉ ČLÁNKY?

POŠLEME VÁM INFO DO MAILU.

SÚVISIACE ČLÁNKY

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO