Drepy = jednoduché cviky

Aj napriek tomu, že drepy sú jednoduchým cvikom, ešte stále existujú malé chybičky, ktoré vás dokážu dostať z dokonalého vykonania tohto cviku.

Vzhľadom na to, že sa jedná o viac – kĺbový cvik zapájajúci vaše členky, kolená, bedrá, existujú niektoré miesta, kde vzniká svalové napätie, nepohyblivosť a následná slabosť, ktorá môže brániť pohybu, tvrdí expert a tréner Nick Murtha.

Úzke, oslabené boky, hlavne z dlhodobého sedenia môžu viesť k nestabilite v bedrovom kĺbe, čo spôsobuje, že sa vaša panva prirodzene nakláňa dopredu, alebo dozadu pri vykonávaní drepov. A bohužiaľ tento pohyb, môže byť kritický čo sa týka hlavne u zranení chrbta, chrbtice.

Avšak máme rýchle riešenie!

Odporúčame dvihnúť päty na podložku, alebo na kotúč, keď vykonávate drepy. Navýšenie vám pomôže presunúť svoju váhu a zároveň lepšie zapojiť základné svaly, takže vaše boky budú stabilnejšie počas celého pohybu.

Začnite teda s navýšením o 5 cm. A ako budete postupne budovať silu vaších sedacích svalov, bokov a svalov jadra, znížte navýšenie až do 1,5cm a postupujte tak, že nakoniec budete drepy robiť super technikou s nohami na zemi. 

Vyskúšate toto malé odporúčanie pri najbližšom tréningu?

Autor: Ing. Radoslav Filip • Foto: bestmotivation.com