loader black loader black loader product loader white
Potrebujete poradiť? Ozvite sa našej Nike. +421 914 777 111 (Po - Pia: 8:00 - 16:00)
Pre dopravu zdarma
ostáva nakúpiť za 60.00 €

Blog zdravého životného štýlu

Fitness články a aktuality zo sveta zdravého životného štýlu.
Tyrozín alebo kofeín? Ktorý z nich by si si mal vybrať ako predtréningový stimulant?

Tyrozín alebo kofeín? Ktorý z nich by si si mal vybrať ako predtréningový stimulant?

kategória: Doplnky výživy
Prečítané: 959x
Predtréningové stimulanty sú stále viac a viac populárne u všetkých športovcov. Môžu ich využívať siloví športovci pred tréningom v posilňovni, ale tiež vytrvalostní športovci pred behom či plávaním. Na trhu je viacero dostupných látok a preto nie je hanbou, že sa niektorí ľudia nevedia rozhodnúť, čo by bolo pre nich najlepšie. V dnešnom článku sa poďme pozrieť na porovnanie kofeínu a tyrozínu. Tieto dve látky majú viacero spoločných vlastností, ale predsa len sa v niektorých líšia.
Má zmysel dopĺňanie jednoduchých sacharidov po tréningu?

Má zmysel dopĺňanie jednoduchých sacharidov po tréningu?

kategória: Doplnky výživy
Prečítané: 1362x
Dnes už nie je až také bežné, že po tréningu si každý do proteínového šejku pridáva 30 a viac gramov práškovej glukózy. Ešte pred niekoľkými rokmi to bolo však úplne všedné a tento zvyk bol zaužívaný u drvivej väčšiny cvičencov. Otázka znie – robia títo cvičenci chybu, ak si pridávajú do potréningového nápoja glukózu? Má to zmysel? Kedy áno a kedy nie? Poďme sa spoločne pozrieť na fakty podložené vedeckými štúdiami a výskumami.
Môže ti spôsobiť vysoký príjem bielkovín poškodenie obličiek a kostí?

Môže ti spôsobiť vysoký príjem bielkovín poškodenie obličiek a kostí?

kategória: Stravovanie
Prečítané: 2069x
O tom, či by si mal alebo nemal prijímať bielkoviny nemá zmysel ďalej ani písať. Asi každý vie, že bielkoviny sú veľmi dôležité nielen pre športovcov, ale pre úplne všetkých ľudí. Napr. esenciálne aminokyseliny si telo nevie vyrobiť a potrebuje ich prijímať z potravy. Potrebujeme ich na udržanie existujúcej svalovej hmoty a tiež na ďalšie naberanie svalov. Ich veľkou výhodou je to, že neobsahujú veľa kalórií a zároveň sa pomaly trávia a zaplnia ti žalúdok na dlhú dobu. Preto sú počas vysoko bielkovinových diét porcie relatívne malé (ak k nim nedáš veľa zeleniny), ale efekt zasýtenia je pri nich silný. Mnohí cvičenci si zvykli na vysoký denný príjem bielkovín a tento typ jedálnička im vyhovuje. Na druhej strane si treba položiť otázku – je to bezpečné?
Zabudnite na 2 litre vody denne. Čo hovoria o pitnom režime vedci?

Zabudnite na 2 litre vody denne. Čo hovoria o pitnom režime vedci?

kategória: Stravovanie
Prečítané: 2221x
Voda je životne dôležitá látka. Bez kyslíka vydržíš asi tri minúty, bez vody tri dni a bez jedla asi mesiac. Približne 75 % celkovej hmotnosti tela detí tvorí voda (u kojencov je to až 85 %). U starších ľudí je to menej, len 45-55 % celkovej hmotnosti. S narastajúcim vekom sa znižuje obsah vody v tele. Rovnako klesá aj smäd. Mladí ľudia často pijú dvojnásobne viac vody ako starší ľudia. Pocit smädu sa prejavuje u každého v inej fáze dehydratácie tela, u väčšiny ľudí je to pri strate 1-2 % celkovej vody.
Ako správne užívať MSM?

Ako správne užívať MSM?

kategória: Doplnky výživy
Prečítané: 1251x
MSM je skratka pre metylsulfonylmetán. Už z názvu je zrejmé (pre tých, ktorí sú zbehlejší v chémii), že je to organická zlúčenina síry. Tá je veľmi dôležitá pre fungovanie nášho tela a jej nedostatok je bežný najmä u ľudí s jedálničkom postaveným na lacných sacharidových potravinách s nedostatkom bielkovinových zdrojov a zeleniny.
Konopný vs. srvátkový proteín. Aký je medzi nimi rozdiel?

Konopný vs. srvátkový proteín. Aký je medzi nimi rozdiel?

kategória: Doplnky výživy
Prečítané: 862x
Srvátkové proteíny sú známe už niekoľko desaťročí a počas posledných rokov sa vďaka zníženiu ich ceny dostávajú medzi všetkých zanietených cvičencov. Dnes sú oveľa dostupnejšie ako v minulosti a užíva ich oveľa viac ľudí. Okrem srvátkových proteínov sú na trhu dlho aj kazeínové či vaječné proteíny. Medzi najmladšie druhy proteínov patria vegánske proteíny, ktoré sú pre mnohých ľudí stále ešte veľkou neznámou.
Prečo ti nerastú ruky tak, ako by si chcel?

Prečo ti nerastú ruky tak, ako by si chcel?

kategória: Tréning
Prečítané: 6085x
Asi neexistuje človek, ktorý pravidelne cvičí a netúži po veľkých svalnatých pažiach ako majú profesionálni kulturisti. Veľké ruky sú snom každého chlapca v puberte a mnohí aj práve kvôli tomuto snu začali so „železnou hrou“. Niekedy sa ale stane, že si myslíš, že robíš všetko, ako by si mal a ruky nie a nie narásť o ďalší centimeter. Prečo sa to deje a čo sa s tým dá robiť?
Je lepšia hnedá alebo biela ryža?

Je lepšia hnedá alebo biela ryža?

kategória: Stravovanie
Prečítané: 1057x
Ryža patrí medzi základné zdroje sacharidov a väčšina cvičencov ju zaraďuje pravidelne do jedálnička. V obchodoch je veľké množstvo druhov ryže (basmati, texmati, jazmínová ryža, arborio atď.) Okrem klasickej bielej ryže je dostupná aj hnedá ryža. Ak sa spýtaš ľudí nielen na ulici, ale aj priamo vo fitku, či je lepšia biela alebo hnedá ryža, deväť z desiatich ti povie, že hnedá. Na otázku, prečo je lepšia ti však odpovie maximálne jeden z desiatich. Aká je teda pravda? Je hnedá ryža lepšia ako biela a ak áno, prečo?
Rýchle a zdravé nápoje zo shakera. Nakopnú vás vždy a všade

Rýchle a zdravé nápoje zo shakera. Nakopnú vás vždy a všade

kategória: Stravovanie
Prečítané: 968x
Proteínové šejky a smoothie nápoje sú veľmi dobrou voľbou pre ľudí, ktorí chcú telu dodať rýchlo a jednoducho dobre stráviteľné živiny. Je len na tebe, či bude tvoj nápoj viac sacharidový alebo bielkovinový a či doňho chceš pridať aj tuky. Medzi najväčšie výhody týchto nápojov patrí dobrá využiteľnosť živín, rýchla príprava a možnosť zobrať si nápoj so sebou do školy či práce. Okrem toho jeho konzumácia ti zaberie len zopár sekúnd, takže sa perfektne hodí aj pre ľudí, ktorí nemajú dostatok času na pravidelnú stravu.
5 receptov na šaláty plné bielkovín

5 receptov na šaláty plné bielkovín

kategória: Stravovanie
Prečítané: 2497x
Ako iste vieš, bielkoviny sú veľmi dôležité pre rozvoj svalovej hmoty. Potrebuješ ich nielen v období naberania, ale aj v diéte na udržanie svalov. Pripravili sme pre teba päť typov na šalát, ktoré obsahujú nielen veľa bielkovín, ale aj kvalitných sacharidov, tukov a vlákniny.

VŠETOK TOVAR
NA SKLADE

BALÍK ZABALENÝ
DO 10 MINÚT

OKAMŽITÉ RIEŠENIE
REKLAMÁCIÍ

PORADENSTVO
ZADARMO